LogoInnovatie

Dynamische App

Om de relevantie van de Zapp app te vergroten is het idee ontstaan van een dynamische app. In de nieuwe omgeving wordt Zapp content op een dynamische manier aangeboden. Voor deze nieuwe interface is vooral gekeken naar apps zoals Instagram en TikTok.

De onderzoekvragen waar NPO Zapp antwoord op zoekt zijn onder andere:

  • Wat vinden kinderen belangrijk aan de presentatie van content?
  • Vinden kinderen de dynamische presentatie interessant?
  • Welke interactieve elementen werken goed voor kinderen?
  • Hebben korte fragmenten meerwaarde?
  • Is er behoefte aan live content of live evenementen?
  • Is er behoefte aan sociale componenten om vrienden te maken?
Conclusie: 
Het 'kopiëren' van de interface van verschillende populaire apps bleek goed te werken. Kinderen begrijpen de 'wall' en verwachten een 'explore' page, zoals zij dit herkennen van Facebook en Instagram. Ook met Zapp content blijkt dit goed te werken. Interactieve modules zijn gewenst en gepersonaliseerde contentweergave is zelfs vanzelfsprekend. Ze weten goed hun weg te vinden, al blijft een duidelijke navigatie absoluut essentieel voor deze jonge doelgroep. Dat content gepersonaliseerd wordt is heel vanzelfsprekend. Zapp wordt echter nog erg met 'televisie' geassocieerd, daardoor moeten programma's makkelijk te vinden zijn in de app. Zapp gaat met deze resultaten en aanbevelingen aan de slag om de nieuwe Zapp app verder uit te werken. 

Meer van NPO Zapp vind je hier.
NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)