LogoInnovatie

Eco-bellingcat

Hoe kunnen we mensen helpen met bewuste productkeuzes maken door ze inzicht en invloed te geven op de productieketen?

Aanpak:
Een doelgroeponderzoek en prototypetest zal duidelijkheid geven of de doelgroep bewustere productkeuzes wil maken en hoe een dergeijk concept er dan uit dient te zien.
Conclusie:
Het maken van bewuste productkeuzes leeft onder de testgroep. Vooral bij alledaagse aankopen, zoals eten, kleding en cosmetica, maakt men steeds vaker duurzame keuzes. Wel blijven gemak, snelheid en prijs zeer relevante factoren. Men vindt het echter lastig om de 'juiste' keuze te maken. Er is dus een behoefte gesignaleerd om relevante en betrouwbare informatie op één plek te vinden. BNNVARA zal zich over de vraag buigen welke rol zij hierin willen en kunnen spelen. 
NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)