LogoInnovatie

EO & Games

In deze verkenning duikt de EO met echte game-experts (jongeren tussen de 11 en 14 jaar) in de wereld van o.a. Minecraft, Brawlstars, Roblox en Fornite, om te kijken waar mogelijkheden en behoeften liggen. Tegelijkertijd zoeken ze, samen met juristen, naar de mediawettelijke kaders en ruimtes.
Zijn waar de doelgroep is - dat is een belangrijke doelstelling voor de EO. En aangezien de (nieuwe) doelgroep van Checkpoint (jongeren tussen de 11 en 14 jaar) veel gamen, willen ze graag onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor aanwezigheid op gaming platforms. In deze verkenning duiken ze met echte game-experts (jongeren zelf) in de wereld van o.a. Minecraft, Brawlstars, Roblox en Fortnite, om te kijken waar mogelijkheden en behoeften liggen. Tegelijkertijd zoeken ze, samen met juristen, naar de mediawettelijke kaders en ruimte. Want er zijn mogelijkheden om als omroep/merk op gaming platforms aanwezig te zijn, maar de opties verschillen - is de game bijvoorbeeld een platform of een dienst? Dat bepaalt wat er wel en niet kan en mag.
NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)