LogoInnovatie

Geolocatie

In het project Ik zie wat jij niet ziet heeft de EO de volgende aanname getest: 'Storytelling op basis van geolocatie kan treinreizen transformeren tot een unieke beleving waarin het mogelijk is de reiziger iets te leren, te inspireren en van opstappen tot uitstappen betrokken te houden.'
Een groep treinreizigers heeft de proof of concept web-app geprobeerd die voor het project is ontwikkeld. Ze reisden van Utrecht naar Zwolle en volgden via de app een sciencefiction verhaal waar geswitched wordt tussen verleden, heden en toekomst. De app leest, met gebruik van GPS-posionering, uit waar de reiziger zich bevindt en biedt op specifieke punten audio- tekstfragmenten aan. 

Bekijk voor een impressie zonder trein: https://ikziewatjijnietziet.netlify.app/verhalen/demo 

Getuige het eindrapport is de aanname middels de validatie geverifieerd. Wel concludeert de EO dat het veel tijd en geld kost om een goed verhaal op te zetten en dat een duurzame investering (bijvoorbeeld middels samenwerking) noodzakelijks is.
NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)