LogoInnovatie

Girl Power

Hoe kunnen we jonge vrouwen actief financiële skills leren die ze willen zodat ze maximale grip hebben/krijgen op hun leven?
  • Publieke omroepen/organisaties zouden voor jonge vrouwen rondom geld een belangrijke rol kunnen spelen als voorvechter, verhalenverteller en verbinder
  • Het lukt (bijvoorbeeld) het Nibud op dit moment in toon en toegankelijkheid niet om deze rol naar behoren te pakken
  • De financiële sector zelf hanteert voornamelijk een witte-mannen-aanpak met (verborgen) verdienmodel (als ze het al aanpakken)
  • Publieke omroepen/organisaties zouden zouden zich (weer) eens van hun minst elitaire kant kunnen laten zien en het van highbrow-budget gekakel kunnen vertalen naar actie/een dienst
  • Dus juist in de bres springen met en voor mensen die een lagere opleiding hebben: een strijd tegen financieel analfabetisme
  • Want ook in Nederland is een oplossing voor financieel analfabetisme essentieel voor maatschappelijke stabiliteit

Conclusie: 
Na doelgroeponderzoek concludeert BNNVARA dat zij in het gat kunnen springen van de huidige financiële educatie. Vooral voor 15-19 jarigen kan BNNVARA wat betekenen, omdat in deze levensfase de meeste vrouwen dan in de transitie zitten van voortgezet onderwijs naar vervolgopleiding, maar ook van een bijbaan naar een fulltime baan gaan en soms zelfs al een eigen woonruimte gaan zoeken. Omdat veel vrouwen het gevoel hebben financiële educatie te missen, maar zij wel steeds zelfstandiger worden, is het belangrijk dat zij de tools aangereikt krijgen om met geld om te gaan en zij ook een betere machtspositie kunnen afdwingen op de (financiële) arbeidsmarkt. BNNVARA gaat na of ze deze learnings kunnen implementeren in een concept. 
NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)