LogoInnovatie

Interactieve campagne

Wat is het effect van een interactieve campagne?
Er wordt op dit moment bij NPO Innovatie veel onderzoek gedaan naar interactieve videoprojecten. Zo werkt de NTR aan de interactieve webserie Wadoeje, over dilemma's onder jongeren, OmroepMax heeft voor het programma Heel Holland Bakt een interactieve player ontwikkeld waarin je eenvoudig recepten leert bereiden. SchoolTV onderzocht of interactieve viedeo meer educatieve waarde oplevert. En zo lopen er nog een aantal interactieve videoprojecten bij verschillende omroepen.
Naast het onderzoeken en valideren van interactieve videoproducties en technieken is het belangrijk om te weten hoe we de interactieve content het beste bij de gebruikers kunnen brengen en wat het effect van een interactieve campagne is.

Hiervoor gaan we het volgende onderzoeken:
  • We gaan (technische) verkenningen doen met de interactieve video's op sociale media platforms (in ieder geval TikTok) en daar verslag van doen.
  • We verwachten dat een interactieve campagne op sociale media platforms meer impact heeft. We denken ook dat een interactieve promo een hogere doorklikratio heeft naar een hele aflevering op bv. NPO3.nl dan een lineaire video. We gaan dit onderzoeken met behulp van A/B testen.
Onderzoeksvragen:
  • Is de impact van een interactieve campagne groter dan van een traditionele lineaire campagne?
  • Hoe kunnen we gebruikers het beste activeren om onze (interactieve) content te bekijken?
  • Hoe kunnen we het beste interactief promotiemateriaal op verschillende media-platforms ontsluiten? En is het ├╝berhaupt mogelijk om interactieve content op sociale media neer te zetten? Waar lopen we tegenaan?
  • Hoe kunnen we het beste gebruikers kennis laten maken met interactieve video?
NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)