LogoInnovatie

Onzichtbare Huisdieren

Onderzoeksvraag: "Kunnen we met WebAR verhalen voor de jeugd (9-12) meer impact geven?"
Aanleiding voor ons onderzoek was dat in de commerciƫle- en marketing branche, AR via social platforms en AR in native apps in opkomst zijn en ingezet worden om hun boodschap te versterken. Kortom de doelgroep raakt er aan gewend en verwend.
Het onderzoek begon met een verkennende fase: een technisch onderzoek en de conceptvorming. Tijdens het technische onderzoek werd duidelijk wat de mogelijkheden en limieten van de tools zijn, waar op dit moment WebAR mee te bouwen is. WebAR bleek nog lang niet zo ver te zijn als augmented reality in een native app. Tijdens de conceptvorming moesten we rekening houden met wat er wel/niet mogelijk was. Met de redactie van Het Klokhuis hebben we een concept gekozen dat zowel technisch als inhoudelijk succesvol was te ontwikkelen.

Dit concept heet 'Onzichtbare Huisdieren' en gaat over de micro-organisme die in je huis leven. Met het prototype kun je in je eigen huis de microben vinden die daar leven. Je kan bijvoorbeeld een plant scannen en er een beerdiertje in vinden. Het concept combineert AR en WebAR om de microben te laten zien op de juiste plek. Nadat je een micro-organisme hebt gevonden, kan je een quiz doen om de kaart te verzamelen. Heb je de kaart verzameld? Dan kan je alles lezen over dit micro-organisme in je verzameling.

De WebAR applicatie kun je gebruiken en vinden via: https://hetklokhuis.nl/algemeen/698/klokhuis-scanner
NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)