LogoInnovatie

Oordeel

Zijn Airpods ook in te zetten om verbinding te maken tussen generaties? BNNVARA gaat het uitzoeken met de verkenning 'Oordeel'. Middels een game gaat Generatie Z in gesprek met hun ouders, over maatschappelijke thema's die iedereen raken.
Jongeren hebben ze vaak de hele dag in; airpods. Voor sommigen de ideale manier om je af te sluiten voor je omgeving. Maar BNNVARA vraagt zich af of deze wearables ook in te zetten zijn om juist verbinding te maken, en dan met name tussen generaties. Want Generatie Z voelt zich ongehoord door oudere generaties, terwijl ze zich heel betrokken voelen bij maatschappelijke thema's als klimaatverandering, gelijke kansen en de woningproblematiek. De game Oordeel is een hulpmiddel waarmee tieners met hun ouders het gesprek aan kunnen gaan over deze audiofragmenten een conversatie tussen ouder en kind over maatschappelijke onderwerpen
Conclusies: 
  • Oordeel laat jongeren (en ouders) zich gehoord voelen bij hun ouders.
  • Jongeren voelen zich thuis meer ongehoord dan dat hun ouders doorhebben.
  • Spelers willen voornamelijk een hulpmiddel dat helpt bij praten over mentale gezondheid, drug, liefde en relaties en geld.
  • 93% van de respondenten is blij met het gesprek dat ze hebben gehad.

NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)