LogoInnovatie

QR in beeld

In deze verkenning wil Omroep MAX kijken of het verwijzen met QR-codes vanuit een TV-uitzending naar een online content een feectieve methode is - zowel voor de programmamakers zelf als het publiek.
Bijna alle televisie-uitzendingen bieden aanvullende online content via een wedsite of app. Om het publiek deze content te laten vinden, wordt vaak gebruik gemaakt van een URL. Dit is echter niet altijd ideaal; een URL, moet je overtypen of onthouden en verdwijnt vaak ook snel uit beeld. Daarnaast is de verwijzing nĂ¡ de televisie-uitzending meestal niet eenvoudig meer terug te vinden. Daarom wil Omroep MAX met deze verkenning onderzoeken of QR-codes wellicht een effectievere methode zijn om mee te verwijzen. Door middel van kleinschalig, kwalitatief onderzoek probeert MAX erachter te komen of de doelgroep bekend is met QR-codes, of ze begrijpen wat ze ermee moeten/kunnen doen en of deze manier van verwijzen als effectiever wordt ervaren dan een verwijzing met URL
NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)