LogoInnovatie

Slimme Assistent

Chatbottechnologie ontwikkelt zich snel in gebruikersgemak, taligheid en integratiemogelijkheden in social mediaplatforms. De Slimme Assistentes onderscheiden zich ook steeds meer in veelzijdigheid. In de veelheid van informatie is het aanreiken van relevante content een toegevoegde waarde.
De EO onderzoekt of ze gebruikers vanaf een platform van commerciële derden (bijv. Facebook, Instagram, WhatsApp) vanuit een post of een chat op conversationele wijze in het publieke domein kunnen krijgen om daar relevante en verrassende content aan te reiken.

Onderzoeksvragen
  • HKW ontdekken of chatbottechnologie helpt bij het ontsluiten van relevante publieke content en daadwerkelijk  een probleem oplost voor gebruikers?
  • HKW ervoor zorgen dat de gebruiker bij de Slimme Assistent terecht  komt en hier gebruik van maakt?
  • HKW ervoor zorgen dat de Slimme Assistent conversatieflow leuk én doeltreffend is zodat de gebruikerservaring positief is?
  • HKW als EO goede vragen/uitnodigingen bedenken die teasend zijn om meer over te weten en in de gespreksfunnel te komen? Bij de EO gaat dit bijvoorbeeld over zingeving en goede relaties.
  • HKW door middel van chatbottechnologie ervoor zorgen dat de overgang van social media naar relevante content zo naadloos mogelijk is? 
Conclusie: 
De gebruikers hebben over het algemeen negatieve ervaringen met een servicegerichte chatbot en hierdoor heeft de chatbot een negatieve assosiatie. De funtionaliteiten en content-aanbevelingen van de digitale assistent (chatbot) werken goed. Het is daarom aan te bevelen deze te integreren in de zoekfunctie om zodoende de gebruiker sneller en gemakkelijker aan persoonlijke relevante content te helpen. 
NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)