Datingapp match? Neuromarketeers kunnen voorspellen bij wie jij naar rechts gaat swipen
‘Iemand heeft je geliket’: datingapps zetten trucs in om jou te trekken naar hun app, waar je moet blijven swipen door een oerwoud aan mensen. Mensen met een zonnebril op, of met enkel een groepsfo...
Dít zijn de trucs waarmee webshops en boekingssites jou misleiden
Black Friday korting, tijdsdruk om te betalen en ‘Nog twee kamers beschikbaar’ notificaties: online kan je de druk om richting het winkelmandje te gaan snel voelen. In het programma Brainhack wordt...
Poker, voetbalgokken en roulette: zó maken (online) casino's jou verslaafd
Van influencers in gokreclames tot een ‘gratis’ startbedrag en spam met aanbiedingen: alles wordt uit de kast getrokken om jou te laten gokken. En dat is gevaarlijk, want iedereen is gevoelig voor ...
Dít is waarom je eerder fastfood dan salades bestelt
Koekjes op ooghoogte in de supermarkt, schoensmeer op foto’s van vlees en reclames die je frisdrank en chips voorschotelen. Tot ongezonde producten worden we van álle kanten verleid. In het program...
De kracht van groepsdruk: sport je vaker als je fitte vrienden hebt?
Van je (sportieve) vrienden moet je het hebben? Dikke kans dat wie afgetrainde vrienden heeft, zelf óók de sportschool vaak bezoekt. Om ‘erbij te horen’ volgen we namelijk graag het gedrag van de m...
Dít zijn de (psychologische) marketingtrucs waar we allemaal intuinen
Koop jij sneller producten met goede reviews? Of als een influencer het aanprijst? En voel je de druk oplopen bij het boeken als er ‘nog één kamer beschikbaar’ is? Niet gek. In het programma Brainh...