Na de uitzending van Rambam eist de KHN dat de politiek in actie komt.
Naar aanleiding van de bevindingen van Rambam over recensiesite The Fork heeft Koninklijke Horeca Nederland (KHN) een brief gestuurd aan de Tweede Kamer en de Nederlandse Europarlementsleden. In de uitzending van Rambam kwam onder andere aan het licht dat het gemiddelde cijfer van de recensies op The Fork stelselmatig hoger is dan eigenlijk het geval zou moeten zijn. Het team van Rambam slaagde erin om met een neprestaurant weken op The Fork te staan en een gemiddelde voldoende te scoren, ook al klopte dat niet met de recensies.
KHN eist in de brief dat op korte termijn duidelijk wordt hoe de reviews en rankings tot stand komen.
Verder lieten restauranteigenaars in Rambam weten dat reserveringen via Google automatisch naar The Fork werden doorverwezen, zonder dat zij hiervan op de hoogte waren. KHN wil ook over dit punt opheldering. KHN schrijft op hun website dat platformen tijdig toestemming moeten vragen aan ondernemers indien zij de algemene voorwaarden aanpassen of belangrijke beleidswijzigingen doorvoeren. Dit moet volgens KHN geregeld worden in de Europese richtlijn voor online tussenhandelsdiensten die in juli 2020 van kracht wordt, zodat onduidelijkheid zoals bij de samenwerking tussen The Fork en Google hiermee in de toekomst kan worden voorkomen.
The Fork wilde het team van Rambam niet te woord staan, en reageerde ook niet op vragen van RTL Z.