LogoOver NPO

Campagne uit zorg over afnemend condoomgebruik

Spuiten en Slikken (BNNVARA)

Afgelopen augustus zijn BNNVARA en Spuiten en Slikken de voorlichtingscampagne ‘Doe niet dom, doe ‘m om’ gestart. Een campagne die voortkwam uit de zorgelijke ontwikkelingen dat het aantal soa’s onder jongeren stijgt en het condoomgebruik afneemt.

Uit onderzoek dat Motivaction heeft laten uitvoeren in opdracht van BNNVARA onder 500 jongeren tussen de 16 en 25 jaar blijkt dat slechts 49% van de seksueel actieve jongen een condoom heeft gebruikt bij de laatste keer dat zij seks hadden. En van dit aantal heeft ruim drie kwart van de jongeren achteraf geen soa test gedaan. De campagne vraagt aandacht voor soa's en condoomgebruik en geeft informatie over de verschillende soorten soa's, de risico's ervan en hoe ze te voorkomen zijn. Daarnaast zijn er voorlichtingsvideo's die uitleg geven over hoe je een condoom gebruikt en er fijne, veilige seks mee hebt.

Voor de campagne stelden BNNVARA en Spuiten en Slikken gratis condoompakketten beschikbaar via de website. Deze pakketten zijn maar liefst door 18.410 mensen aangevraagd.

Ook interessant

Naar alle impactvolle voorbeelden
AVROTROSNieuws & Debat
Cruciale rol in opsporing internationale verdachte
Opsporing Verzocht (AVROTROS)
BNNVARANieuws & Debat
Kamervragen en internationale media-aandacht voor docu-serie
De Wapenroute (BNNVARA)
VPROVerbinding & Samenleving
Theatertour bij serie met internationale impact
Food for Thought (VPRO)
NPO Logo
Snel naar
Toegankelijkheid
Algemene voorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)