LogoOver NPO

Een positieve bijdrage aan de samenleving

The Passion (KRO-NCRV)

KRO-NCRV vindt het belangrijk om de belangrijke christelijke verhalen, zoals dat van Pasen en Hemelvaart, te blijven vertellen. Ze bieden een bron van inspiratie en troost voor de samenleving. Op Witte Donderdag 14 april is de Achterhoekse plaats Doetinchem het decor van The Passion. Bijna 2,9 miljoen mensen kijken naar de live-uitzending op NPO 1. Nieuw in 2022 is The Passion Hemelvaart met in totaal 1,5 miljoen kijkers. Uit publieksonderzoek blijkt dat 78 procent van de respondenten vindt dat dit paasverhaal van hoop maatschappelijke thema’s op de kaart zet, en 86 procent geeft aan dat The Passion een positieve bijdrage levert aan de samenleving.

Vooraf en na afloop zijn in de media 984 publicaties verschenen, exclusief tv- en radio-optredens en publicaties op social media. Bijna 13.000 mensen lopen mee met de online processie. Ook op social media blijft The Passion mensen verbinden, met 138.184 volgers op Facebook, 24.869 volgers op Instagram, 22.740 volgers op Twitter en 35.300 abonnees op het YouTube-kanaal van The Passion.

Rondom The Passion initieert KRO-NCRV samen met maatschappelijke partners de campagne WELKOM, een doorvertaling van het Passion-thema 'Alles komt goed'. Mensen met een visuele beperking kunnen met behulp van audiodescriptie The Passion live volgen NPO Radio 2.

Ook interessant

Naar alle impactvolle voorbeelden
VPRONieuws & Debat
Het Lubach-effect reikt ver
De avondshow met Arjen Lubach (VPRO)
Div. omroepenVerbinding & Samenleving
plan
3FM Serious Request
VPROVerbinding & Samenleving
Op zoek naar plan B als de zeespiegel stijgt
De klimaatverkenner (VPRO)
NPO Logo
Snel naar
Toegankelijkheid
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)