LogoOver NPO

Extra kijkers tijdens WK door proef met AI

WK voetbal (NOS)

De NOS bereikt ruim 2 miljoen kijkers extra door een proef met artificial intelligence tijdens het WK voetbal in Qatar. In samenwerking met Digitale Media publiceert NOS Sport automatisch alle belangrijkste momenten op haar social-kanalen en op de voorpagina van Google. Met daarbij de boodschap dat de volledige wedstrijd op NOS.nl kan worden bekeken. Op deze manier verschijnen videofragmenten van de aftrap, doelpunten, grote kansen en rode kaarten direct online.

Dit vertaalt zich in ruim 32.000 extra bezoeken op NOS.nl per gestreamde wedstrijd. Dat is ruim 6 procent van de totale streamstarts per wedstrijd. Grote uitschieter is Nederland–Argentinië. Tijdens deze wedstrijd komen 147.000 extra gebruikers binnen via deze dienst. Ruim 55 procent van de gebruikers die in aanraking komt met de wedstrijdbeelden op Google, kiest er ook voor om de stream op NOS.nl te kijken.

Ook interessant

Naar alle impactvolle voorbeelden
VPRONieuws & Debat
Het Lubach-effect reikt ver
De avondshow met Arjen Lubach (VPRO)
Div. omroepenVerbinding & Samenleving
plan
3FM Serious Request
VPROVerbinding & Samenleving
Op zoek naar plan B als de zeespiegel stijgt
De klimaatverkenner (VPRO)
NPO Logo
Snel naar
Toegankelijkheid
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)