LogoOver NPO

Hulp voor de kritische consument

Keuringsdienst van waarde (KRO-NCRV)

Keuringsdienst van waarde (KRO-NCRV) helpt al 20 jaar de consument om kritisch te kijken naar de marketingpraatjes die fabrikanten, drogisterijen, supermarkten en ander verkopers ons voorhouden over hun producten. Over bamboetextiel met mogelijk dodelijke gevolgen en ecologische schoonmaakmiddelen die je een poets bakken. De Keuringsdienst leidt zo nu en dan zelfs tot Kamervragen, over kweekgarnalen bijvoorbeeld, waarbij de ogen worden afgeknipt om het paren te stimuleren. Met wekelijks op donderdag zo’n 600.000 tv-kijkers op NPO 3 in 2022, op Facebook ruim 131.000 volgers, Instagram 50.000 volgers en op Twitter 34.000 volgers.

Ook interessant

Naar alle impactvolle voorbeelden
VPRONieuws & Debat
Het Lubach-effect reikt ver
De avondshow met Arjen Lubach (VPRO)
Div. omroepenVerbinding & Samenleving
plan
3FM Serious Request
VPROVerbinding & Samenleving
Op zoek naar plan B als de zeespiegel stijgt
De klimaatverkenner (VPRO)
NPO Logo
Snel naar
Toegankelijkheid
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)