LogoOver NPO

Ouderen wegwijs maken in podcastland

Campagne en workshops (MAX)

De publieke omroepen maken hoogwaardige podcasts, maar ouderen weten dit niet of nauwelijks te vinden. Dat blijkt uit onderzoek en zien we in de bereikcijfers waar ouderen ondervertegenwoordigd zijn. Alle reden voor Omroep MAX om ouderen beter wegwijs te maken in podcastland.

De technische benodigdheden zorgen voor hoge drempels, waardoor veel ouderen een negatieve houding hebben ten opzichte van podcasts. Terwijl podcasts ouderen veel kunnen brengen. Dus start MAX een campagne om podcasting bekender te maken onder zijn doelgroep. Met promo’s op lineaire kanalen, uitleg online en in ons omroepblad MAX Magazine, workshops op de 50plus-beurs en veel nieuwe titels gericht op de oudere luisteraar. En met succes. In de onderzoekscijfers van de NPO zien we dat het aantal oudere podcastluisteraars stijgt.

Ook interessant

Naar alle impactvolle voorbeelden
VPRONieuws & Debat
Het Lubach-effect reikt ver
De avondshow met Arjen Lubach (VPRO)
Div. omroepenVerbinding & Samenleving
Bijna 7,8 miljoen voor Stichting ALS
3FM Serious Request
VPROVerbinding & Samenleving
Op zoek naar plan B als de zeespiegel stijgt
De klimaatverkenner (VPRO)
NPO Logo
Snel naar
Toegankelijkheid
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)