Gezocht: analyse-ninja's, saleskanonnen en programmeer-eindbazen
Gezocht: analyse-ninja's, saleskanonnen en programmeer-eindbazen
- 2 minuten leestijd
Bedrijven worden steeds creatiever met hun vacatures. Het kán werken maar soms slaan ze de plank ook mis.
Salestijger, retail-jedi, eindbaas social media. Bedrijven worden steeds creatiever met vacatureteksten om jongeren te trekken, schrijft Metronieuws vandaag.
De oude, stoffige teksten spreken millennials niet aan, is de gedachte erachter. "Voor de jonge doelgroep is het heel belangrijk om ergens te werken waar het leuk is, zoals bij Google", zegt Roy Pereira van arbeidscommunicatiebureau Kaliber
Daarnaast is het vacatureaanbod groot. "Goede kandidaten kunnen tegenwoordig kiezen, en het is voor bedrijven belangrijk om op te vallen", zegt Olfertjan Niemeijer van Independent Recruiters.
De Coolblue salarisstrook wordt uitgedeeld door de 'Verloningskoning' :) pic.twitter.com/n076HW6ZXV
— Steven den Boer (@stevendenboer) 24 maart 2016
Coolblue is een voorbeeld van zo'n bedrijf. De bestelsite zoekt op het moment een 'Google Analytics Ninja'. "Coolblue is een organisatie die veel speelt met taal", zegt de woordvoerder. " De ninja hebben we gekozen omdat hij met breed arsenaal aan middelen een taak volbrengt. Hij is de ultieme specialist."
Zijn er nu echt jongeren met 'eindbaas' op hun visitekaartje?
"Zeker", zegt HR-manager Pedeira. "Ik ken bedrijven die jongeren de mogelijkheid bieden hun functiebeschrijving zelf te kiezen en bijvoorbeeld een hobby op te nemen. Zo kan er op je visitekaartje en boven je contract 'kittenliefhebber die fiscaal adviseert' komen te staan als je dat wilt. "