KRO-NCRV’s Spot On snelstgroeiende NPO-titel op YouTube
- Artikel
- 24 feb 2023
- 2 minuten leestijd
KRO-NCRV’s Spot On is de snelstgroeiende NPO-titel van 2022 op YouTube wat betreft uitkijktijd (+249%) en aantal views (+190%). Procentueel gezien is Spot On op deze gebieden het hardst gestegen ten opzichte van 2021. Het Spot On-kanaal heeft bovendien de meest geconcentreerde vrouwelijke doelgroep, met 91% vrouwelijke kijkers.
Het crossmediale KRO-NCRV-platform Spot On richt zich voornamelijk op de biculturele vrouw. Elke week staat er één vrouw in de spotlight die vertelt over een taboeonderwerp. Vaak in de thematiek relaties, het moederschap, empowering of psyche. Doel: laten zien dat het oké is om over kwetsbaarheden te praten. Met hosts Zakia Picolina en Elif Kan zorgt Spot On dat geen onderwerp onbesproken blijft. Er verschijnt elke donderdag om 16.00 uur een nieuwe aflevering op YouTube.
De wereld inclusiever maken
Spot On is niet alleen actief op YouTube (42,3K abonnees), maar ook op Instagram (19K), Facebook (14K), en op npo3.nl/spot-on. Daarnaast is Spot On sinds kort als podcast te beluisteren. Spot On kijkt met een respectvolle en scherpe blik naar thema’s die met name binnen de biculturele community spelen. Het platform geeft tools om sterker in het leven te staan. Iedereen is welkom. Spot On is ook de stem van deze doelgroep en wil de wereld inclusiever maken.
Loyale volgers
Spot On bereikt vrouwen van 18 tot 30 jaar met een biculturele achtergrond, velen islamitisch, die nadenken over het leven, de wereld en hoe zij daarin staan. Spot On wil nog meer mensen bereiken en diverser worden. Met als doel: álle jonge vrouwen bereiken.
Niet alleen staat Spot On in nauw contact met een doelgroep die de publieke omroep moeilijk bereikt, de community is loyaal en durft openhartig te praten over persoonlijke onderwerpen. Spot On onderhoudt nauw contact met haar achterban en luistert naar (kritische) reacties, waarbij feedback wordt meegenomen in toekomstige keuzes.