LogoPers

3FM Serious Request 2012 recordopbrengst: 12.251.667 euro

3FM dj’s Giel Beelen, Michiel Veenstra en Gerard Ekdom verlieten vanavond na zes dagen 3FM Serious Request het Glazen Huis op de Oude Markt in Enschede. 
24 december 2012

3FM dj’s Giel Beelen, Michiel Veenstra en Gerard Ekdom verlieten vanavond na zes dagen 3FM Serious Request het Glazen Huis op de Oude Markt in Enschede om vervolgens het podium te beklimmen op het Van Heekplein, waar zojuist het totaal ingezamelde bedrag bekend werd gemaakt: 12.251.667 euro. Dat is ruim 3,6 miljoen euro meer dan het totaalbedrag van vorig jaar.

Met deze opbrengst wordt de totaalopbrengst overschreden van 100 miljoen euro van alle internationale Glazen Huizen in 9 jaar. Het 3FM initiatief, waarbij aandacht wordt gevraagd en geld wordt ingezameld voor een stille ramp, kende dit jaar ook edities in Zweden, Zwitserland, Kenia en Korea.

Van 18 tot en met 24 december maakten de 3 dj’s zonder te eten 24 uur per dag radio en TV vanuit het Glazen Huis, gesteund door een betrokken en enthousiast publiek in Twente en ontelbare initiatieven en acties uit het hele land. Het doel was zoveel mogelijk aandacht vragen en geld ophalen voor de hulpverlening van het Rode Kruis om de wereldwijde babysterfte terug te dringen.

Wilbert Mutsaers, zendermanager 3FM, haalde de 3 dj’s uit het Glazen Huis: "Afgelopen week was meer dan hartverwarmend. Vanaf de eerste dag was Twente klaar om 3FM Serious Request te steunen. Ook de rest van Nederland droeg op alle mogelijke wijzen bij aan de actie. We zijn overdonderd door de ontelbare particuliere initiatieven en steunbetuigingen in het hele land. Dat opnieuw meer geld is opgehaald dan vorig jaar was geen doel, maar ervaren we als een helder signaal vanuit het Nederlandse publiek dat aandacht vragen voor een stille ramp zinvol is en draagvlak in de samenleving heeft. Ik dank iedereen die bijdroeg aan het resultaat van 3FM Serious Request 2012. We kijken nu voorzichtig uit naar 3FM Serious Request in Leeuwarden in 2013".

Voor 3FM Serious Request vragen luisteraars tegen betaling hun favoriete platen aan of  bieden zij op unieke veilingitems via de 3FM Serious Request veiling en dragen zo bij aan de inzameling voor het Rode Kruis. Mede hierdoor en door de gigantische hoeveelheid initiatieven in het land, is het indrukwekkende bedrag opgehaald.

Anthem
Laura Jansen en Tom Chaplin van Keane zorgden dit jaar met het speciaal door Laura Jansen geschreven "Same Heart" voor het themalied van 3FM Serious Request 2012. Dit jaar was daarnaast "Scream and Shout" van Will.I.Am en Britney Spears niet alleen erg populair onder de luisteraars, maar ook de 3 dj’s in het Glazen Huis leken extra energie te krijgen elke keer dat de plaat werd gedraaid. Bijzonder was dat Will.I.Am gisteravond onverwacht nog zelf belde met de dj's om zijn steun voor de actie uit te spreken.

3FM Top Serious Request
Vanaf 24 december 21.30 uur zendt 3FM de Top Serious Request uit met de meest aangevraagde nummers van 3FM Serious Request 2012, zo'n 2.100 tracks in totaal. De favoriete platen van de 3FM luisteraars worden tot 31 december 18.00 uur 24 uur per dag gedraaid. De Top 10 is:

1 Will I Am/Britney Spears Scream And Shout
2 Enorm Op Hoes Op An Veur Kesmis
3 Wildstylez/Niels Geusebroek Year Of Summer
4 Racoon Oceaan
5 Psy Gangnam Style
6 Passenger Let Her Go
7 De Kraaien Ik Vind Je Lekker
8 Robbie Williams Candy
9 Laura Jansen & Tom Chaplin Same Heart
10 Triggerfinger I Follow Rivers (Live @ Giel)


Voor meer informatie over 3FM: www.3fm.nl
 
________________________________________

Noot voor de redactie:
 
3FM was aanwezig met twee fotografen. Het materiaal van deze fotografen is vrijwel direct na de finaleshow voor pers rechtenvrij beschikbaar via: http://www.flickr.com/photos/3fm/
 
Voor meer informatie:
 
Noëlle Beyne t: 06 – 51809133 e: noelle@3fm.nl
Wilma van Dormalen t: 06 – 24218281, e : wilma@3fm.nl
Nederlandse Rode Kruis, Hanna Emmering, t: 070 44 55 881, m: 06 51840708, e-mail: hemmering@redcross.nl.

Laatste persberichten
NPO Radio 5 introduceert De Schijf van NPO Radio 5
Publieke omroep verlengt succesvol Schooltv-project Film in de klas
NPO Campus Radio presenteert de Viral Top 77
NPO Klassiek maakt met Klassieke Top 400 Stembus muzikale reis door Nederland en Duitsland
NPO FunX lanceert YouTube-serie 'Villa Architrackz' met unieke samenwerkingen tussen artiesten
Onderzoek: Nederlanders hebben meest vertrouwen in journalistiek van publieke omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)