LogoPers

3FM Serious Request 2017 van start

Zojuist sloot Frans Timmermans, 1e vicevoorzitter van de Europese Commissie, de draaideur van het Glazen Huis achter 3FM-dj’s Domien Verschuuren, Angelique Houtveen en Sander Hoogendoorn. Aansluitend vroeg hij hét allereerste nummer van 3FM Serious Request 2017 aan: Amigo van Chef’Special. Daarna schoof Frans Timmermans de eerste donatie door de brievenbus van het Glazen Huis. Van 18 tot en met 24 december voert NPO 3FM actie om verscheurde families in conflict- en rampgebieden weer samen te brengen.
18 december 2017

Fotocredits: NPO 3FM / Bullet-ray

 

Luisteraars vragen vanaf vandaag tegen betaling hun favoriete platen aan om te doneren aan 3FM Serious Request. Tot en met kerstavond 21.00 uur maken Domien, Angelique en Sander non-stop live radio en tv, zijn ze continue online en houden de luisteraars op de hoogte van de acties in het land voor Serious Request

 

Nachtgasten

De Glazen Huis-dj’s krijgen tijdens 3FM Serious Request bezoek van bekende gasten: André Hazes, Marieke Elsinga, Jan Kooijman, Robert ten Brink en Kraantje Pappie. Zij brengen een nacht in het huis door en zorgen voor wat mental support.

De 3FM-dj’s die niet in het Glazen Huis zitten reizen het hele land door om acties en actievoerders te ondersteunen.

 

Live muziek op het Marktplein

Tijdens de actieweek klinkt elke avond om 18.00 uur live muziek op het Marktplein in Apeldoorn. Onder anderen Broederliefde, Chef’Special, De Jeugd van tegenwoordig, Julian Jordan, Kris Kross Amsterdam, Oliver Heldens, Sam Feldt en Kraantje Pappie treden op.

Meer informatie over de line-up: 3FM.nl/lineup

 

Stille ramp: breng ze weer samen

Wereldwijd zijn meer dan 4 miljoen mensen op zoek naar hun dierbaren. Vooral in conflict- en rampgebieden als Nigeria, Congo en Nepal leven miljoenen kinderen noodgedwongen gescheiden van hun ouders, broers en zussen. Met de opbrengst kan het Rode Kruis vermiste kinderen en familieleden opsporen, het contact herstellen en hen in bijzondere gevallen thuis brengen.

Sinds de allereerste editie in 2004 zet NPO 3FM elk jaar een stille ramp succesvol op de kaart. In 2016 bracht de actie 9.257.000 euro op om longontsteking bij kinderen tegen te gaan. Alle edities van 3FM Serious Request hebben tot nu toe in totaal 96.2 miljoen euro opgebracht.

Volg 3FM Serious Request op NPO 3FM, 3FM.nl, Facebook, Instagram, en Snapchat voor meer nieuws.

Meer informatie: www.3fm.nl/seriousrequest

 

Laatste persberichten
De NPO steunt initiatief voor monument gevallen omroepmedewerkers Tweede Wereldoorlog
Publieke omroep dit najaar met nieuwe talkshows, hoogstaande dramaseries en bijzondere verhalen over Nederland op alle platforms
Dit najaar liggen kinderen in een deuk bij NPO Zapp
NPO Radio 2 week lang in actie voor KWF
Dag van de Zeezenders op NPO Radio 5
Europapa van Joost Klein bovenaan 3FM Festival Top 1003
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)