LogoPers

3FM Serious Request haalt met Glazen Huis €7.502.981,- op voor Stichting ALS Nederland

Zojuist werd bekend gemaakt dat 3FM Serious Request in totaal €7.502.981,- heeft opgebracht voor Stichting ALS Nederland. NPO 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman kwamen een week lang in actie met het Glazen Huis op de Grote Markt in Nijmegen om geld op te halen voor Stichting ALS Nederland. Met het geld wordt onderzoek naar de oorzaak en behandeling van ALS gefinancierd en hulpmiddelen voor mensen die nu leven met ALS.
24 december 2023


Glazen Huis-dj's Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman halen samen met heel Nederland €7.502.981,- op voor Stichting ALS Nederland. Foto: NPO 3FM/Ben Houdijk

Menno de Boer, zendermanager NPO 3FM: "Wat een eindstand, dit hadden we niet durven dromen! We zijn ongelofelijk voldaan over hoe we met zoveel passie en heel ons hart Nederland hebben kunnen raken. Deze editie brak vele records en zóveel Nederlanders zijn in actie gekomen, hebben waanzinnige platen aangevraagd en de Glazen Huis-dj’s gesteund. Wijnand, Barend en Sophie zijn één team en hebben samen zoveel onvergetelijke radiomomenten gemaakt: emotioneel, wanneer bijvoorbeeld de moeder van ALS-patiënt Zoë vertelt hoe ze haar iedere dag weer helpen. Vol feest, als Nijmegen de regen trotseert en de polonaise inzet op Engelbewaarder. En vol energie dankzij alle prachtige acties in het land zoals die van Bram. Hij kreeg zes jaar geleden ALS en verkocht met vrienden en familie z’n eigen BramBurgers, van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat.

“Team 3FM wil het verschil maken”, vervolgt De Boer. “Voor talent en zeker ook voor goede doelen als Stichting ALS Nederland. We kijken terug op een geweldige week, de komende week is ook nog eens de Top Serious Request te horen op 3FM, met populairste requests van de afgelopen jaren. Nederland bedankt!”

Overweldigd
Limore Noach, directeur Stichting ALS Nederland: "Wat een bijzondere week waarbij heel Nederland in actie is gekomen: mensen met ALS en hun dierbaren, mensen die iemand verloren hebben aan deze vreselijke ziekte, maar ook mensen die vóór 3FM Serious Request nog niet van ALS hadden gehoord. We zijn overweldigd door de bereidheid van al deze mensen om bij te dragen, en door het fantastische bedrag dat is opgehaald. Hartverwarmend.”

“Mogelijke behandeling nóg sneller dichterbij”
“Met zoveel geld kunnen we het onderzoek naar ALS opschalen waardoor een mogelijke behandeling nóg sneller dichterbij komt. Ook kunnen we de mensen die nu leven met ALS ondersteunen met concrete hulpmiddelen zoals een aangepaste rolstoel. Hierdoor behouden ze hun bewegingsvrijheid en dat is zo belangrijk. We kijken met een enorm trots gevoel en bovenal veel dankbaarheid terug op afgelopen week. Ik wil iedereen die heeft bijgedragen aan deze onvergetelijke editie van het Glazen Huis uit de grond van mijn hart bedanken”, zegt Noach.

Newsroom
NPO 3FM beschikt na afloop over foto- en videomateriaal. Rechtenvrije foto's en video's van 3FM Serious Request en het Glazen Huis zijn te vinden in de Newsroom via 3fm.nl/newsroom. Het beeldmateriaal mag kosteloos gebruikt worden om verslag te doen van de actie onder bronvermelding van NPO 3FM.

Over 3FM Serious Request
3FM Serious Request heeft zich ook dit jaar in de week voor kerst ingezet voor het goede doel. Deze twintigste editie voor Stichting ALS Nederland. Van 17 t/m 24 december stonden de radiozender en alle online en social kanalen van 3FM volledig in het teken van de actie. 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman maakten 24 uur per dag live radio en online content vanuit het Glazen Huis op de Grote Markt in Nijmegen. De actie was 24 uur per dag live te volgen via de radio, 3FM.nl, op NPO Start en NPO 1 extra, maar ook via NPO Luister en de online kanalen van 3FM. Op televisie waren er updates op NPO 1 en extra programma’s rondom 3FM Serious Request op NPO 3 en NPO Zapp. Ga naar 3fm.nl/seriousrequest voor meer informatie over de actie.

Laatste persberichten
NPO Radio 5 introduceert De Schijf van NPO Radio 5
Publieke omroep verlengt succesvol Schooltv-project Film in de klas
NPO Campus Radio presenteert de Viral Top 77
NPO Klassiek maakt met Klassieke Top 400 Stembus muzikale reis door Nederland en Duitsland
NPO FunX lanceert YouTube-serie 'Villa Architrackz' met unieke samenwerkingen tussen artiesten
Onderzoek: Nederlanders hebben meest vertrouwen in journalistiek van publieke omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)