LogoPers

3FM vraagt creatieve donatie ontwerptalent voor Serious Request

Publieke popzender 3FM roept ontwerpers op om een creatieve donatie te doen voor 3FM Serious Request. Voor de actie in december wordt een set van 5 kerstkaarten op de markt gebracht met kerstzegels. De opbrengst van de kaarten gaat naar het doel van 3FM Serious Request: malariabestrijding. De kaarten moeten nog wel ontworpen worden en daarom vraagt 3FM creatief talent een tof kerstkaartontwerp te doneren en malaria een gevoelige slag uit te delen.
11 augustus 2009

Stuur je ontwerp voor 7 september naar op naar jury@3fm.nl. De winnende vijf kaarten komen met naamsvermelding in 200.000 pakketjes die overal in Nederland verkocht zullen worden. Zo steun je op eigen wijze 3FM Serious Request. De opbrengst van de kaarten gaat naar het Rode Kruis voor de strijd tegen malaria.

Malaria
In december 2009 vraagt 3FM Serious Request vanuit het Glazen Huis te Groningen aandacht voor malaria. Deze verwoestende ziekte doodt jaarlijks bijna één miljoen mensen, waarvan het overgrote deel kind is en jonger dan 5 jaar. Jaarlijks wordt 247 miljoen maal de diagnose malaria gesteld en dit risico lopen 3.3 miljard mensen in 109 verschillende landen. Complicaties van malaria, zoals ernstige bloedarmoede, zijn verantwoordelijk voor nog eens miljoen dodelijke slachtoffers. Omdat malaria te behandelen is, omdat malaria te voorkomen is, omdat dus veel teveel mensen jaarlijks slachtoffer van deze ziekte worden, is dit de stille ramp waarvoor 3FM met Serious Request actie voert en geld inzamelt samen met het Rode Kruis

3FM Serious Request
Met 3FM SERIOUS REQUEST zet 3FM zich in samenwerking met het Rode Kruis ieder jaar in voor een stille ramp. In de week voorafgaand aan de kerstdagen sluiten drie dj's van 3FM zich zes dagen lang op in een glazen studio. Zij eten die dagen niets en maken 24 uur per dag live radio en televisie. Het publiek kan tegen betaling verzoeknummers aanvragen en wordt uitgebreid geïnformeerd over de actie.

In 2004 haalde 3FM SERIOUS REQUEST 915.955 euro op voor de vluchtelingen in Darfur. Sindsdien zet 3FM elk jaar een stille ramp succesvol op de kaart. Vanaf 2006 sluit Studio Brussel zich aan bij de actie. In 2008 doet het Zweedse P3/SVT dat. In 2008 brengt de actie in Nederland 5.637.937 euro op voor vluchtelingenhulp.

Meer informatie vind je op 3fm.nl/kerstkaart.

Laatste persberichten
NPO Radio 5 introduceert De Schijf van NPO Radio 5
Publieke omroep verlengt succesvol Schooltv-project Film in de klas
NPO Campus Radio presenteert de Viral Top 77
NPO Klassiek maakt met Klassieke Top 400 Stembus muzikale reis door Nederland en Duitsland
NPO FunX lanceert YouTube-serie 'Villa Architrackz' met unieke samenwerkingen tussen artiesten
Onderzoek: Nederlanders hebben meest vertrouwen in journalistiek van publieke omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)