LogoPers

Campagne Boekenweek op Nederland 2

Traditiegetrouw besteedt Nederland 2 in zijn programmering uitgebreid aandacht aan de Boekenweek. Met de Avond van het Boek wordt op maandag 8 maart het startsein gegeven. De Boekenweek zelf vindt plaats van woensdag 10 maart tot en met zaterdag 20 maart.
24 februari 2010

Ook dit jaar heeft Nederland 2 in samenwerking met de CPNB een uitgebreide campagne neergezet om de programmering onder de aandacht te brengen. In de 75ste editie van de Boekenweek staat dit jaar ‘Jong zijn: het kind, de jeugd, de jongere’ centraal, dit onder het motto 'Titaantjes - Opgroeien in de letteren'.

In het kader van het thema ‘Jong zijn’ heeft de CPNB een aantal schrijvers gevraagd mee te werken aan de Jubileumuitgave ‘Titaantjes waren we…’ Schrijvers schrijven zichzelf. In het verlengde daarvan is het idee voor de campagne ontstaan. Onder het motto ‘Opgroeien in de letteren’ spelen vier schrijvers de hoofdrol in de promocampagne. Joost Zwagerman, Connie Palmen, Abdelkader Benali en Tommy Wieringa staan oog in oog met een jongere uitgave van zichzelf aan wie ze hun brief schrijven. Naast een promocampagne zal de printuiting verspreid worden onder alle aangesloten boekhandels (1400 adressen) en alle vestigingen van bibliotheken inclusief provinciale bibliotheekcentrales (1210 adressen). Ook komt de uiting als billboard hier op het Media Park te hangen.

Laatste persberichten
Sociale partners publieke omroep bereiken resultaat voor nieuwe cao en sociale regeling
Een week vol passie bij NPO Klassiek
Van studio naar festivalweide: luisteraars maken tijdens 3FM Festivalweek kans op festivalkaarten
NPO FunX Awards: eerste namen line-up bekend
Reactie NPO en College van Omroepen op de hervormingsplannen voor de publieke omroep
Dit zijn de hoogst gewaardeerde programma's van de publieke omroep in het eerste kwartaal van 2025
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)