LogoPers

De Publieke Omroep gaat verder met acht digitale themakanalen

De Publieke Omroep stopt op 1 april met de digitale themakanalen Geschiedenis 24 en Consumenten 24. De geschiedenisprogramma’s worden vanaf dan uitgezonden op het vernieuwde themakanaal Holland Doc 24. Consumentenprogramma’s van de Publieke Omroep zijn vanaf dan op te vragen via Uitzending Gemist of kassa.vara.nl.
26 maart 2012

Hiermee speelt de Publieke Omroep in op het veranderende digitale kijkgedrag, waarbij de kijker steeds meer zelf wil bepalen wanneer hij naar een programma kijkt. Daarbij maakt hij gebruik van zogenaamde “on demand-kanalen” als Uitzending Gemist.

Per 1 september kiest Spirit 24 ervoor om het themakanaal uit te bouwen naar een on demand omgeving. Via spirit.nl kan de kijker straks zelf kiezen welke programma's zij wilt zien. En op welk tijdstip men wilt kijken. Vanaf diezelfde datum zijn de programma’s van Sterren 24 niet meer te zien via het digitale kanaal, maar op de vernieuwde website sterren.nl.

Het publiek kan straks nog kiezen uit acht publieke digitale themakanalen: Journaal 24, Politiek 24, 101TV, Best 24, Cultura 24, Humor TV 24, Zappelin/Zapp 24 en Holland Doc 24. De programma’s van deze digitale themakanalen vormen een aanvulling op de programmering op Nederland 1,Nederland 2 en Nederland 3.

De Publieke Omroep kondigde al in 2010 aan het aantal kanalen in het digitale domein te gaan verminderen.

 

Laatste persberichten
Publieke omroep dit najaar met nieuwe talkshows, hoogstaande dramaseries en bijzondere verhalen over Nederland op alle platforms
Dit najaar liggen kinderen in een deuk bij NPO Zapp
NPO Radio 2 week lang in actie voor KWF
Dag van de Zeezenders op NPO Radio 5
Europapa van Joost Klein bovenaan 3FM Festival Top 1003
Recordcijfers voor RadiOlympia op NPO Radio 1
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)