LogoPers

Duidelijker onderscheid tussen NPO Start en NPO Plus

NPO Plus is vanaf 2 maart de nieuwe naam van NPO Start Plus
28 februari 2020

Het onderscheid tussen NPO Start en NPO Plus is vanaf maandag 2 maart nog duidelijker. Beide veelgebruikte on demand-platforms van de Publieke Omroep zijn en blijven te vinden in één oranje NPO-app, maar het verschil wordt voor de gebruiker direct duidelijk: NPO Start is gratis, live-tv en terugkijken, bij NPO Plus kun je complete series ‘bingen’, vooruitkijken en is reclamevrij.

Daarnaast wordt op 2 maart de eerder aangekondigde naamsverandering voor NPO Start Plus doorgevoerd. Dit platform, met meer én langer beschikbare content, gaat verder onder de naam NPO Plus. Inmiddels hebben al ruim 300.000 huishoudens een abonnement.

Waarom is dit nodig?
Uit onderzoek blijkt dat kijkers een duidelijker onderscheid tussen NPO Start en NPO Plus willen. NPO en alle omroepen willen de on demand-platforms van de Nederlandse Publieke Omroep nog duidelijker positioneren, vooral om herkenbaar en vindbaar te blijven tussen veel andere, (inter)nationale, platforms.

Wat gebeurt er op 2 maart?
De NPO Start-app wordt de NPO-app, te vinden in alle app-stores, duidelijk herkenbaar aan het oranje NPO-logo. Na het openen van de app wordt het verschil tussen NPO Start en NPO Plus direct duidelijk. Ingelogde abonnees van NPO Plus komen gelijk in de Plus-omgeving – waar uiteraard ook het hele aanbod van NPO Start te vinden is.

Nog even op een rij: dit is het verschil tussen NPO Start en NPO Plus:

NPO Start: Alles van de Publieke Omroep, voor iedereen gratis beschikbaar, actuele tv, live-tv (+events), alle programma’s van de NPO minimaal 7 dagen (maar vaak langer) na uitzending terug te kijken, speciale kinderomgeving, meer opties als je je registreert (ook gratis)

   
NPO Plus: Onze extra service, zonder reclame, met afleveringen vooruitkijken, complete seizoenen ‘bingen’, terugkijken, archieffunctie, alles van de Publieke Omroep, 365 dagen minimaal, gepersonaliseerd (aanbevelingen), 2,95 per maand.



Laatste persberichten
3FM Serious Request door de grens van €1 miljoen
Nieuwe serie in de maak gebaseerd op klassieker Jan, Jans en de kinderen voor NPO Zapp
RONDÉ maakt themalied voor 3FM Serious Request
Pointer Prebunks wint NPO Innovatie Award 2024 voor vernieuwende contentvorm tegen desinformatie
Stemmen voor 26e NPO Radio 2 Top 2000 is gestart
Record luistertijdaandeel voor NPO Radio 5
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)