LogoPers

Gezamenlijk luistertijdaandeel NPO Radio gestegen in 2017

NPO Radio 2 heeft in november-december het hoogste luistertijdaandeel in 25 jaar behaald: 15,9%. Dat is een groei van ruim 14% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ook op jaarbasis presteert de zender fors beter met een luistertijdaandeel van 11,5%; in 2016 was dit 9,8%. Daarmee is NPO Radio 2 de sterkst stijgende zender van alle radiostations het afgelopen jaar.
23 januari 2018

De NPO radiozenders zagen afgelopen jaar hun gezamenlijke luistertijdaandeel stijgen van 28,9% in 2016 naar 29,2% in 2017. NPO Radio 1, 4 en 5 behaalden eveneens de hoogste luistertijdaandelen in jaren.

Jurre Bosman, directeur NPO Radio: “De luistercijfers zijn het rapport van de luisteraars voor de programmamakers. Dit resultaat over 2017 maakt ons heel erg trots. Mooi dat de door ons uitgezette koers wordt gewaardeerd door een groot publiek. Dat NPO Radio 2, mede door de populaire Top 2000, een recordmarktaandeel heeft weten te behalen is natuurlijk fantastisch. Maar we blijven scherp en ambitieus. We bouwen in 2018 vol vertrouwen verder aan de vernieuwing en verjonging van NPO 3FM, dat het afgelopen jaar van alle radiozenders de grootste social media-community had met 950.000 volgers.”

Laatste persberichten
NPO 3FM kondigt nieuw talent aan: Bente
Publieke omroep lanceert eerste gezamenlijke campagne met alle omroepen: De plek van ons allemaal
Aandeel Nederlands product stijgt opnieuw in de Evergreen Top 1000 van NPO Radio 5
NPO FunX lanceert merkcampagne met ‘local heroes’
Publieke omroep lanceert NPO Doc tijdens IDFA
Officiële aanvraag voor NPO BLEND
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)