LogoPers

Gezocht: Groepen, straten en verenigingen om songfestivaldeelnemers te verwelkomen

De organisatie van het Eurovisie Songfestival 2020 roept Nederlanders op om één van de 41 deelnemers te onthalen in hun straat, sportclub, groep, gemeenschap of vereniging. Deze bijzondere oproep heeft alles te maken met de ‘postcards’ – de korte introductiefilmpjes waarmee de deelnemers traditioneel worden geïntroduceerd. 
9 december 2019

Bekijk hier de video 

“We hebben er heel bewust voor gekozen om tijdens de postcards het beste van Nederland te laten zien: de mensen en hun gastvrijheid, in al hun diversiteit. Van de straatbarbecue, carnavalsvereniging en het studentencorps tot de voetbalclub, de breakdancegroep en het jaarlijkse carbidschieten — we doen het samen. Tijdens het Eurovisie Songfestival 2020 willen we dát aan die 180 miljoen kijkers laten zien. Met het thema Open Up als rode draad laten we de positieve, verbindende kracht zien die past bij ons land,” aldus Sietse Bakker, Executive Producer Event van het Eurovisie Songfestival 2020. 
  
Postcards 
Elke artiest ziet en ervaart zo voorafgaand aan het Eurovisie Songfestival een eigen unieke stukje Nederland, door deel te nemen aan een activiteit, traditie of hobby van een groep Nederlanders. Dit vormt straks de basis van de video’s – de zogenaamde postcards – die, geheel in de traditie van het Songfestival, tijdens de halve finales en de finale de optredens van de artiesten introduceren. Hoe de postcards eruit komen te zien en wat deelnemers precies moeten gaan doen, dat blijft voorlopig nog geheim. “We kiezen dus deze keer wel voor een andere invulling dan de vaak meer toeristische impressies die tijdens het Eurovisie Songfestival worden gepresenteerd door het gastland," vult Sietse Bakker aan.  
  
Meedoen 
Groepen, straten en  verenigingen uit het hele land, die kans willen maken om een artiest te ontvangen en onderdeel willen zijn van een van de postcards kunnen zich vanaf vandaag aanmelden via www.songfestival.nl.  
 
De opnames hiervoor vinden plaats in maart en april en worden in opdracht van het Eurovisie Songfestival 2020 geproduceerd door tv-producent IDTV. 
 
De organisatie van het Eurovisie Songfestival 2020 in Nederland is een samenwerking tussen NPO, NOS en AVROTROS, in coproductie met de EBU.

Laatste persberichten
North Sea Jazz: de publieke omroep is erbij
NPO Zapp: al 20 jaar educatief, inspirerend en onafhankelijk
Keep Kalm en kies Klassiek: stem op de Kalm Top 50
De publieke omroep staat ook deze zomer aan
#livegoals: NPO 3FM staat vooraan bij optredens van Olivia Rodrigo, Muse en Oscar and the Wolf
Moedig voorwaarts: een gezamenlijke visie van de NPO en de omroepen
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)