LogoPers

Hardwell sluit 3FM dj’s op in Glazen Huis

Dj Hardwell sluit zondag 18 december de deur van het Glazen Huis achter 3FM dj’s Domien Verschuuren en Frank van der Lende. Met het opsluiten van de twee jocks geeft de wereldberoemde dj het startschot voor 3FM Serious Request 2016. Domien en Frank verblijven tot en met kerstavond op de Grote Markt in Breda. Op een lege maag maken ze non-stop live radio en tv, zijn continu online en volgen de acties in het land op de voet. NPO 3FM vraagt hiermee aandacht voor longontsteking: een stille ramp die jaarlijks 900.000 kinderlevens eist. 
12 december 2016

Dit nieuws maakte Domien zojuist bekend op NPO 3FM. De ochtendjock sprak met de dj, die geboren en getogen is in Breda: “Ik ben heel blij dat ik in mijn Breda op deze manier mijn steentje aan 3FM Serious Request kan bijdragen. Het evenement leeft ontzettend in de stad, ik hoor het echt van alle kanten. Breda staat vanaf 18 december op haar kop! ”

Domien en Frank krijgen tijdens 3FM Serious Request bezoek van bekende nachtgasten, waaronder Humberto Tan en Dionne Stax. De 3FM dj’s die niet in het Glazen Huis zitten reizen het hele land door om acties en actievoerders te ondersteunen. Ook verzorgen de jocks de dag- en avondprogrammering van het 3FM Clubhuis in het Bredase poppodium Mezz. Hier genieten bezoekers o.a. van live muziek, lezingen, exposities en activiteiten en horen ze meer over de stille ramp die longontsteking heet. Voor meer informatie en kaartverkoop, zie 3fm.nl/clubhuis.

 

Hardwell

Robbert van de Corput (28), beter bekend als Hardwell, tekent op veertienjarige leeftijd zijn eerste platencontract. De afgelopen jaren scoorde hij hits als Zero 76 (een eerbetoon aan Breda), Dare You, Young Again en Off the Hook. In 2013 werd Hardwell verkozen tot beste dj ter wereld door DJ Mag.

 

Stille ramp: longontsteking

Met 3FM Serious Request 2016 zet de publieke radiozender NPO 3FM zich in voor kinderen die sterven aan longontsteking: een stille ramp die elke 35 seconden ergens ter wereld een kinderleven eist. Het is daarmee wereldwijd de dodelijkste infectieziekte voor kinderen van 5 jaar en jonger. Met de opbrengst van de actie helpt het Rode Kruis om longontsteking te voorkomen en te behandelen. Deze stille killer eist de meeste kinderlevens in Azië en Afrika, met name in landen als Ivoorkust, Soedan en Ethiopië. 3FM geeft ze met Serious Request adem. Laat ze niet stikken.

 

3FM Serious Request 

Van zondag 18 tot en met zaterdag 24 december 2016 komt Nederland in actie voor 3FM Serious Request, de jaarlijkse actie van NPO 3FM. Met de actie vraagt de publieke jongerenzender de dagen voor Kerst aandacht voor een stille ramp. Van Friesland tot Limburg: door het hele land zamelen buurtkinderen, vriendengroepen, scholen, verenigingen en bedrijven geld in voor het Rode Kruis. Vanuit het Glazen Huis op de Grote Markt in Breda draaien 3FM-dj’s Domien Verschuuren en Frank van der Lende de tracks die het publiek tegen betaling aanvraagt.

Met de allereerste editie in 2004 bracht Nederland €915.955 bijeen, waarmee het Rode Kruis de renovatie van een hospitaal in Zalingei, West-Darfur heeft bekostigd. Sindsdien zet NPO 3FM elk jaar een stille ramp succesvol op de kaart. Met de inzet van miljoenen Nederlanders heeft het Rode Kruis de afgelopen 12 jaar onder meer ruim 2,6 miljoen malarianetten uitgedeeld (2009); 179 kinderen herenigd met hun familie (2011); 2542 latrines voor families en bij scholen gebouwd (2013) en duizenden vrouwen geholpen die het slachtoffer zijn van seksueel geweld (2014). In 2015 bracht de actie uiteindelijk €8.466.249 euro op, waarmee het Rode Kruis een verschil kan maken in de toekomst van jongeren in conflictgebieden.

Volg 3FM Serious Request op NPO 3FM, 3FM.nl, Facebook, Instagram, en Snapchat voor meer nieuws.

Laatste persberichten
Eerbetoon aan Eva Hermans-Kroot: zesde plaats in de NPO Radio 2 Top 2000
3FM Serious Request door de grens van €1 miljoen
Nieuwe serie in de maak gebaseerd op klassieker Jan, Jans en de kinderen voor NPO Zapp
RONDÉ maakt themalied voor 3FM Serious Request
Pointer Prebunks wint NPO Innovatie Award 2024 voor vernieuwende contentvorm tegen desinformatie
Stemmen voor 26e NPO Radio 2 Top 2000 is gestart
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)