LogoPers

Hoogst gewaardeerde NPO-programma's van het afgelopen kwartaal

Op NPO Start en NPO Plus is alles te zien dat de publieke omroep te bieden heeft. Via verschillende collecties, themapagina's en kijklijsten word je als kijker wegwijs gemaakt in het uitgebreide aanbod. Om het de kijker nog makkelijker te maken om een keuze te maken, publiceert NPO vanaf nu toplijstjes met de hoogst gewaardeerde programma's in verschillende genres door het Nederlandse publiek. De volgende programma's zijn de hoogst gewaardeerde programma's van afgelopen juli, augustus en september, volgens onafhankelijk onderzoek in opdracht van NPO*.
12 oktober 2021

Hoogst gewaardeerde programma's (overall) Q3

  1. Down The Road (BNNVARA, juli/augustus)
  2. Podium Witteman (NTR, 5 september)
  3. TV monument Peter R. de Vries (MAX, 16 juli)
  4. Alleen tegen de staat (BNNVARA, 20 september)
  5. Reizen Waes (VPRO, juli)

 

Hoogst gewaardeerde series Q3

  1. Dertigers (BNNVARA, augustus/september)
  2. Swanenburg (KRO-NCRV, 19 augustus)
  3. Heksejakt (KRO-NCRV, augustus)

 

Hoogst gewaardeerde documentaires/human interest programma's Q3

  1. Down The Road (BNNVARA, o.a. 24 augustus)
  2. Alleen tegen de staat (BNNVARA, 20 september)
  3. Ik mis je (EO, juli)

 

Hoogst gewaardeerde kunst- en cultuurprogramma's Q3

  1. Podium Witteman (NTR, 5 september)
  2. Chansons! (BNNVARA, september)
  3. Uur van de Wolf – Maria by Callas (NTR, 4 juli)

 

Bekijk de 10 hoogst gewaardeerde NPO-programma's van september via deze link.

 

*Het Media Appreciatie Panel (MAP), uitgevoerd door GfK in opdracht van NPO Publieksonderzoek, geeft inzicht in de waardering voor televisie- en radioprogramma’s. Van de 10 grootste televisiezenders in Nederland worden dagelijks vrijwel alle uitzendingen beoordeeld. Voor radio worden periodiek de radioprogramma’s van de grootste zenders beoordeeld.

 

Het onderzoek is op dagniveau representatief voor de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder. De panelleden geven hun waardering voor de programma’s die ze gisteren hebben gekeken en/of geluisterd, zowel live als uitgesteld. Ze drukken hun waardering uit in een rapportcijfer en geven daar (facultatief) een toelichting bij. Hierdoor is twee dagen na uitzending de mening van de kijkers/luisteraars van een programma beschikbaar.

 

Het Media Appreciatie Panel bestaat uit n=8.000 respondenten. De gemiddelde dagrespons ligt tussen de 3.200 en 4.400 respondenten, maar bedraagt minimaal n=3.000. Deze netto dagsteekproef wordt gewogen volgens de MOA Gouden Standaard en is daarmee representatief voor de Nederlandse bevolking op de variabelen geslacht, leeftijd, opleiding en regio.

Laatste persberichten
RONDÉ maakt themalied voor 3FM Serious Request
Pointer Prebunks wint NPO Innovatie Award 2024 voor vernieuwende contentvorm tegen desinformatie
Stemmen voor 26e NPO Radio 2 Top 2000 is gestart
Record luistertijdaandeel voor NPO Radio 5
NPO neemt initiatief voor jongerenraad van de publieke omroep en start met MediaTalks op scholen
Reactie NPO op RCGOG, CvdM en OCW over sociale veiligheid
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)