LogoPers

Jinek blijft het goed doen

Niet eerder had Jinek zoveel kijkers als de afgelopen anderhalve maand.​ Sinds de eerste aflevering op 2 januari keken er gemiddeld 937.000 mensen naar de late avond talkshow van KRO-NCRV. Welke onderwerpen of gasten zorgden mede voor deze uitschieters?
17 februari 2017

We vroegen NPO kijkcijferexpert René van Dammen om de afleveringen van de afgelopen weken te bestuderen en aan te geven waar de kijkcijfer-uitschieters door veroorzaakt worden.

 

Piekmomenten

Eva Jinek (KRO-NCRV) Fotograaf: Pim van Boesschoten

Al zeven Jinek-afleveringen dit jaar werden bekeken meer dan een miljoen kijkers. René ging op zoek naar de hoogste piekmomenten in deze afleveringen en maakte de volgende top 3:

  1. Op dinsdag 14 februari werd om 23.36 uur, door de aanwezigheid van Patricia Paaij en Peter R de Vries, door 1.610.000 mensen gekeken. Dit was het absolute hoogtepunt van Jinek.
     
  2. Op dinsdag 31 januari werd om 23.18 uur, tijdens het onderdeel Jinek Op Campagne: GroenLinks, door 1.250.000 mensen gekeken.
     
  3. Op woensdag 8 februari werd om 23.40 uur, tijdens het onderdeel waarin Jort Kelder het archief induikt en fragmenten van oude politici toont, door 1.195.000 mensen gekeken.

 

Conclusie

Volgens René van Dammen is de talkshow van Eva Jinek erg sterk dit seizoen: “Dit wordt onderbouwd met de waardering van de kijkers: een mooie 7,5. Ook komt dit mede door de altijd vrolijke uitstraling en positieve benadering van Eva. Vanaf aflevering één straalt ze uit dat ze er ongelofelijk veel zin in heeft.”.

"Daarnaast heeft Eva natuurlijk ook geluk met de aanstaande verkiezingen. Dit zie je terug in o.a. de top 3 waar twee goed bekeken politieke items in staan: politiek doet het goed in Jinek.".

 

Bovenstaande foto van Eva Jinek mag alleen gebruikt worden onder vermelding van de volgende credits: KRO-NCRV - Fotograaf: Pim van Boesschoten

 
Laatste persberichten
NPO Radio 5 introduceert De Schijf van NPO Radio 5
Publieke omroep verlengt succesvol Schooltv-project Film in de klas
NPO Campus Radio presenteert de Viral Top 77
NPO Klassiek maakt met Klassieke Top 400 Stembus muzikale reis door Nederland en Duitsland
NPO FunX lanceert YouTube-serie 'Villa Architrackz' met unieke samenwerkingen tussen artiesten
Onderzoek: Nederlanders hebben meest vertrouwen in journalistiek van publieke omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)