LogoPers

LinkedIn-bijdrage Frederieke Leeflang #2

Afgelopen weekend was ik achter de schermen te gast bij de live-uitzending van NOS Studio Peking. Ik werd rondgeleid en mocht de uitzending bijwonen vanuit het publiek. Zo mooi om te zien hoe iedereen vanuit zijn eigen kennis, kunde en kwaliteiten zijn of haar bijdrage levert aan zo’n grote live-productie, zeker als echte sportliefhebber. Waarbij het dankzij de meestal vlekkeloze live-verbindingen met China lijkt alsof we gewoon ter plekke bij de Winterspelen zijn. En zo knap hoe Dione de Graaff de hele uitzending virtuoos aan elkaar praat; ze heeft alles onder controle. Complimenten aan alle collega’s bij de #NOS, voor hoe ze deze dagen bijna 24 uur per dag verslag doen van dit geweldige sportevenement.   

Naast het kennismaken met vele programmamakers en andere mensen van achter (en voor) de schermen, gaat het ‘gewone’ werk hier bij de NPO ook gewoon door. Vorige week kregen we positief advies van de Raad voor Cultuur en het Commissariaat voor de Media voor onze plannen met NPO Start (meer exclusieve content on demand) en NPO Luister (een officiële goedkeuring voor ons nieuwe audio-platform), waarbij we hopen dat het groene licht van de staatssecretaris snel volgt.

Het is essentieel dat we ook online relevant zijn. Daarom zijn we bijvoorbeeld ook stevig aanwezig op YouTube, denk aan BOOS, Sluipschutters (beiden van #BNNVARA) en Instagram (NOS Stories en NOS op 3), maar ook de online portals van de omroepen zijn er voor iedereen. Zo trekt #Avrotros veel publiek naar al het online extra’s dat het biedt rondom het wekelijks op tv zo goed bekeken Wie is de Mol.

Later deze week zal ik ook hierover vertellen aan de staatssecretaris, want samen met collega-RvB-leden Martijn van Dam en Paul W. Doop ga ik bij haar in Den Haag op bezoek. Het is voor ons belangrijk om goed in contact te staan met de politiek en daarom staan er ook nog gesprekken gepland met Kamerleden die media in hun portefeuille hebben. Goed om ze bij te praten over alles wat we als publieke omroep doen en ook hoe we aandacht geven aan een veilig werkklimaat. Want dat onderwerp blijft hoog op de agenda’s staan, niet alleen bij ons, maar bij de hele mediasector.

Ondertussen wacht het werk, maar mag ik mij toch ook verheugen op het bijwonen van weer zo’n mooie publieke omroep-productie aanstaand weekend: de live-show van de Zapp Awards (#KRONCRV). Eindelijk mag er weer wat meer publiek bij aanwezig zijn. Daar kijk ik enorm naar uit!

1644421059543.jpeg

NPO Radio 5 introduceert De Schijf van NPO Radio 5
Publieke omroep verlengt succesvol Schooltv-project Film in de klas
NPO Campus Radio presenteert de Viral Top 77
NPO Klassiek maakt met Klassieke Top 400 Stembus muzikale reis door Nederland en Duitsland
NPO FunX lanceert YouTube-serie 'Villa Architrackz' met unieke samenwerkingen tussen artiesten
Onderzoek: Nederlanders hebben meest vertrouwen in journalistiek van publieke omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)