LogoPers

Luisteraars waarderen Sportzomer op NPO Radio 1

NPO Radio 1 heeft een succesvolle Sportzomer beleefd. De publieke radiozender ziet zijn marktaandeel in de periode juli-augustus met 0,7 procentpunt toenemen ten opzichte van de maanden juni en juli naar 8,1 procent. Dat is het hoogste aandeel in vier jaar tijd. De radiozenders NPO Radio 4 en NPO Radio 5 stijgen licht, terwijl NPO Radio 2 en NPO 3FM iets dalen ten opzichte van de voorgaande periode. Dat blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek, uitgevoerd door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
20 september 2016

Nederlandse radioluisteraars wisten NPO Radio 1 afgelopen zomer dus goed te vinden. Meer dan 2,4 miljoen luisteraars stemden deze zomer af op de zender. Met de Sportzomer is ook een deel van het publiek bereikt, dat eerder niet naar de sport- en nieuwszender luisterde. Dat wijst aanvullend onderzoek van bureau RadioCall uit. Vooral voor de Tour de France en de Olympische Spelen ging de radio massaal aan. De NPO Radio 1-luisteraars waren daarnaast zeer tevreden over de verslaggeving van deze sportevenementen en beoordeelden deze met een 7,7.

Volgens Laurens Borst, zendermanager van NPO Radio 1: “We hebben vele luisteraars een mooie zomer kunnen bezorgen. Ik ben dan ook trots op alle omroepmedewerkers van NPO Radio 1 die omroepoverstijgend een prachtige programmering hebben neergezet waarin zowel ruimte was voor de Nederlandse sportbeleving als voor het nieuws.”

Zowel binnen als buiten de Sportzomerprogrammering was er altijd ruimte voor nieuws en actualiteiten. Het NOS Radio 1 Journaal was de hele zomer te horen, evenals Het Oog op Morgen. Ook werd ruimte gemaakt voor extra nieuwsverslaggeving, zoals bij de gebeurtenissen in Nice en Turkije.

Laatste persberichten
NPO Radio 5 introduceert De Schijf van NPO Radio 5
Publieke omroep verlengt succesvol Schooltv-project Film in de klas
NPO Campus Radio presenteert de Viral Top 77
NPO Klassiek maakt met Klassieke Top 400 Stembus muzikale reis door Nederland en Duitsland
NPO FunX lanceert YouTube-serie 'Villa Architrackz' met unieke samenwerkingen tussen artiesten
Onderzoek: Nederlanders hebben meest vertrouwen in journalistiek van publieke omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)