LogoPers

Meer op alle platforms aanwezig zijn

Vandaag in Het Financieele Dagblad een interview met NPO-bestuurder Shula Rijxman over bezuinigingen, keuzes maken en veranderend mediagedrag.
24 september 2014

 

Mensen kijken steeds meer non-lineair. “We moeten dus de hele dag op alle platforms aanwezig zijn”, aldus Rijxman. “De concurrentie komt met groot geweld ons land binnen, dus we moeten kijken naar nieuwe manieren waarop mensen elkaar willen opzoeken en ontmoeten.”

Opvallend was dat RTL vorige week juist aankondigde dat RTL Z een nieuwe zender wordt. Ook SBS kondigde al eerder aan een nieuwe zender te willen beginnen. De behoefte aan TV-kanalen gericht op bepaalde doelgroepen blijft dus onverminderd belangrijk. TV-kanalen blijven volgens de NPO hard nodig, ook als etalage en aanjager voor andere platforms. De NPO heeft overigens al een nieuwszender - NPO Nieuws - waar de NOS 24 uur per dag het nieuws verzorgt.

 

Laatste persberichten
Wie bestijgt de troon van De Koninklijke 500?
Sociale partners publieke omroep bereiken resultaat voor nieuwe cao en sociale regeling
Een week vol passie bij NPO Klassiek
Van studio naar festivalweide: luisteraars maken tijdens 3FM Festivalweek kans op festivalkaarten
NPO FunX Awards: eerste namen line-up bekend
Reactie NPO en College van Omroepen op de hervormingsplannen voor de publieke omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)