LogoPers

Meer op alle platforms aanwezig zijn

Vandaag in Het Financieele Dagblad een interview met NPO-bestuurder Shula Rijxman over bezuinigingen, keuzes maken en veranderend mediagedrag.
24 september 2014

 

Mensen kijken steeds meer non-lineair. “We moeten dus de hele dag op alle platforms aanwezig zijn”, aldus Rijxman. “De concurrentie komt met groot geweld ons land binnen, dus we moeten kijken naar nieuwe manieren waarop mensen elkaar willen opzoeken en ontmoeten.”

Opvallend was dat RTL vorige week juist aankondigde dat RTL Z een nieuwe zender wordt. Ook SBS kondigde al eerder aan een nieuwe zender te willen beginnen. De behoefte aan TV-kanalen gericht op bepaalde doelgroepen blijft dus onverminderd belangrijk. TV-kanalen blijven volgens de NPO hard nodig, ook als etalage en aanjager voor andere platforms. De NPO heeft overigens al een nieuwszender - NPO Nieuws - waar de NOS 24 uur per dag het nieuws verzorgt.

 

Laatste persberichten
NPO Klassiek viert jubileum: 10 jaar Filmmuziek Top 200
Maand na 3FM Serious Request: 12.563.709 euro voor Metakids
Genomineerden 3FM Awards bekend: o.a. Froukje, DI-RECT, Roxy Dekker, RONDÉ, Claude en Bente kanshebbers
Gouden RadioRing opnieuw naar Jan-Willem Start Op!
Sixties krijgen extra gouden randje tijdens Evergreen Week van de Jaren 60
Vlogmania favoriete Zapp Programma 2025
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)