LogoPers

Nieuwe omroepplayer deelt programma’s met online nieuwsmedia en sociale netwerken

De publieke omroep komt in het nieuwe seizoen met meer dan tachtig nieuwe programma’s, waaronder veel Nederlands product. Vooral Nederland 3 zet de vernieuwing centraal. De vernieuwing van Nederland 2 benadrukt het verdiepende karakter van dit net. Op Nederland 1 ziet het publiek veel vertrouwde gezichten met sterke programmatitels. De publieke omroep stelt dit seizoen zijn programma’s en videobeelden via een nieuwe omroepplayer van Uitzending Gemist beschikbaar aan websites van bijvoorbeeld kranten en online netwerken. Hiermee vergroot de publieke omroep zijn bereik en zoekt deze nadrukkelijk mensen op met een minder traditioneel mediagebruik, zoals jongeren.
27 augustus 2009

Impact op de samenleving
De publieke omroep wil zijn impact vergroten door relevante thema’s via radio, tv, mobiel, internet en on-demand aan te bieden. Een voorbeeld hiervan is De Beagle (VPRO/TELEAC). De wereldreis in het kielzog van Darwin wordt verslagen op Radio 1, Nederland 2 en het themakanaal Geschiedenis 24. Het publiek kan on-demand videobeelden zien van de crew en van gasten, aangevuld met online achtergronden, discussiefora, webcams en blogs. Andere voorbeelden van crossmediale projecten zijn De Oorlog (NPS), De Olympische Spelen (NOS), Iedereen kan internetten (MAX), de jeugdserie SpangaS (NCRV), 3FM Serious Request en de interactieve comedy over online daten Oh my God! (BNN). De vernieuwde portal Omroep.nl wordt begin september gelanceerd en gidst het publiek door dit multimediale aanbod.

Uitzending Gemist en Nederland 24
In het nieuwe seizoen wordt het Nederlandse televisiearchief van het Instituut voor Beeld en Geluid geleidelijk aangeboden op Uitzending Gemist. De on demand-dienst is ook beschikbaar via digitale televisie en sinds vorig jaar op mobiel. Nederland 24 is met twaalf themakanalen het verlengstuk van Nederland 1, 2 en 3. Het diverse aanbod van de publieke omroep komt hier tot zijn recht met kanalen als Spirit 24, 101.TV en Consumenten 24.


Laatste persberichten
Wie bestijgt de troon van De Koninklijke 500?
Sociale partners publieke omroep bereiken resultaat voor nieuwe cao en sociale regeling
Een week vol passie bij NPO Klassiek
Van studio naar festivalweide: luisteraars maken tijdens 3FM Festivalweek kans op festivalkaarten
NPO FunX Awards: eerste namen line-up bekend
Reactie NPO en College van Omroepen op de hervormingsplannen voor de publieke omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)