LogoPers

NPO 3: Eerste resultaten nieuwe programmering

NPO 3 richt zich sinds januari 2015 met een nieuwe, frisse programmering en vaste avonden vooral op jongeren tussen 20 en 34 jaar. En dat betaalt zich uit.
19 maart 2015

 

Het marktaandeel van de zender steeg van 5,5 naar 6,2 procent in de periode 1 januari tot en met 8 maart. Dat is een relatieve stijging van 15 procent in het marktaandeel onder jongeren die tv kijken. Vooral de nieuwe maandag- en dinsdagavond zijn populair, maar de kijker weet ook de Nederlandse filmavond op zaterdag goed te vinden.

Magische maandag
Favoriet was Mindf*ck (AVROTROS) op maandagavond. De spectaculaire trucs van illusionist Victor Mids werden door gemiddeld 831.000 kijkers gevolgd. Mindf*ck is daarmee het best bekeken programma van NPO 3 in de eerste maanden van 2015. Dat jongeren graag experimenteren blijkt wel uit de onverminderde populariteit van Proefkonijnen (BNN) (gem. 650.000 kijkers) en Streetlab (KRO) (550.000 kijkers de laatste aflevering).

Opvallende programma’s
De veelbesproken titel Jojanneke in de prostitutie (EO) trok de eerste aflevering op de nieuwe dinsdagavond 843.000 kijkers (gem. 586.000). De nieuwe sf-comedyserie Missie Aarde (VPRO) startte met 554.000 kijkers en was vooral populair onder 13 tot 19 jarigen. NPO 3 is ook dé zender voor de Nederlandse film. De best bekeken Telefilm was Gouden Kalf winnaar Aanmodderfakker (AVROTROS) met 690.000 kijkers. De satirische show Zondag met Lubach (VPRO) kreeg er met gemiddeld 400.000 kijkers bijna 20 procent (64.000) kijkers bij ten opzichte van vorig jaar.

Nieuwe series vooruitkijken
Volgende week starten weer 3 nieuwe avonden op NPO 3. Vanaf 23 maart kan je veel van de nieuwe programma’s al vooruitkijken op www.npo3.nl/nieuw.

Dinsdag 24  maart:

  • In First Dates (BNN) kijken we mee met stelletjes op hun eerste date.
  • In Van de Straat (NCRV) helpt psycholoog Kas Stuyf om jongeren hun leven weer op de rails te krijgen.

Zondag 29 maart:

  • Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven zijn weer te zien in het tweede seizoen van Smeris (BNN).
  • In Larie (KRO) gaan cabaretiers met elkaar in debat onder leiding van Arie Boomsma.

Maandag 30 maart:

  • Floortje Dessing presenteert het avontuurlijke programma De Zeven Zeeën (BNN).
  • In Valerio International (BNN) volgt Valerio succesvolle jonge Nederlanders in het buitenland.

 

Laatste persberichten
NPO Radio 5 introduceert De Schijf van NPO Radio 5
Publieke omroep verlengt succesvol Schooltv-project Film in de klas
NPO Campus Radio presenteert de Viral Top 77
NPO Klassiek maakt met Klassieke Top 400 Stembus muzikale reis door Nederland en Duitsland
NPO FunX lanceert YouTube-serie 'Villa Architrackz' met unieke samenwerkingen tussen artiesten
Onderzoek: Nederlanders hebben meest vertrouwen in journalistiek van publieke omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)