LogoPers

NPO 3FM: van radiozender naar jongerenmerk

Op maandag 14 november start het nieuwe NPO 3FM. Met een nieuwe programmering en een nieuw muziekbeleid richt NPO 3FM zich op jong en nieuw talent, op radio en alle platformen waar jongeren zijn. Via podcasts, vlogs, playlists, social content en radioprogramma’s laten nieuwe en vertrouwde 3FM-gezichten de beste nieuwe muziek uit alle genres horen, zien en ervaren. De zender zet hiermee een grote stap naar een volwaardig jongerenmerk.
7 november 2016

Nieuwe programmering: maandag tot en met vrijdag

In de nieuwe programmering stroomt veel jong talent uit de eigen opleiding door en bekende dj’s verschuiven naar nieuwe plekken. Vanaf aanstaande maandag staan luisteraars op werkdagen van 06.00 tot 09.00 uur op met Domien Verschuuren (BNN). Ook de lunch smaakt anders. Het 3FM-duo Mark van der Molen en Rámon Verkoeijen (BNN) maakt tussen 12.00 en 14.00 uur een nieuw programma, gevolgd door Wijnand Speelman (KRO-NCRV) tussen 14.00 en 16.00 uur. Het nieuwe programma van Sander Hoogendoorn (BNN) vormt vanaf 18.00 uur de hartslag van de vroege avond.

Nieuwe programmering: weekend

In het weekend bezorgt Angelique Houtveen (KRO-NCRV) met een nieuw muzikaal sfeerprogramma luisteraars het ideale zaterdag- en zondagochtendgevoel. De vrijdag-, zaterdag- en zondagavond van NPO 3FM is voortaan hét podium voor nieuw talent in Giel Beelen zijn nieuwe programma On Stage (VARA). On Stage is via radio en online aanwezig op festivals en concerten. Saskia Weerstand en de 19-jarige Olivier Bakker (KRO-NCRV) gaan samen met luisteraars op ontdekkingsreis door festivalland. YouTuber Kaj van der Ree (BNN) is in de nacht van zaterdag op zondag te horen.

Zendermanager Basyl de Groot is trots op het nieuwe 3FM-team: “Deze club staat voor het nieuwe NPO 3FM: jong, avontuurlijk, authentiek en open-minded. NPO 3FM is er voor nieuw talent, zowel op zender als daarbuiten. Het zit in ons DNA. Wij inspireren en laten ons inspireren door onze luisteraars, kijkers en volgers. Zij zijn volop de wereld aan het ontdekken. Veel jonge 3FM-dj’s zitten daar zelf ook middenin. Samen gaan wij nieuwe avonturen aan.”

3FM is meer dan radio alleen

Op alle platformen brengt NPO 3FM de beste muziek uit alle genres die er voor jongeren toe doen. 3FM is hét jongerenmerk dat op festivals, concerten en online constant op zoek is naar nieuw talent, nieuwe muziek en nieuwe ervaringen. Basyl: “Jongeren hebben de wereld in hun broekzak en onder hun vingers. Alle muziek is met één swipe toegankelijk. NPO 3FM speelt daarom meer dan ooit een essentiële rol als gids. We maken alle keuzes vanuit de liefde voor muziek. Vanuit de muziek van nu én de muziek die nog komen gaat. Wij zijn er als het gaat om het ontdekken van nieuwe muziek, nieuw talent en het delen van nieuwe ervaringen. Elke dag. Overal."

Shula Rijxman, voorzitter NPO: “Het mediagedrag van jongeren verandert razendsnel. Om als publieke omroep relevant te blijven voor deze groep, moeten we voortdurend innoveren en investeren in nieuw talent. NPO 3FM geeft met deze vernieuwingen volop ruimte aan talent en biedt een belangrijk podium voor nieuwe muziek. Niet alleen op de radio, maar op alle platformen die er voor jongeren toe doen. Dit past ook in de visie van de NPO om het publiek steeds meer te betrekken en daar te zijn waar onze kijkers, luisteraars en volgers zijn.”

Check de hele nieuwe programmering hier: www.3fm.nl

Laatste persberichten
In september gratis tickets tijdens 3FM Ticketmaand
De NPO steunt initiatief voor monument gevallen omroepmedewerkers Tweede Wereldoorlog
Publieke omroep dit najaar met nieuwe talkshows, hoogstaande dramaseries en bijzondere verhalen over Nederland op alle platforms
Dit najaar liggen kinderen in een deuk bij NPO Zapp
NPO Radio 2 week lang in actie voor KWF
Dag van de Zeezenders op NPO Radio 5
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)