LogoPers

NPO, AVROTROS en NOS organiseren Eurovisie Songfestival 2020

For English version click here. 
18 mei 2019

Met 498 punten heeft Duncan Laurence gisteravond in Tel Aviv het Eurovisie Songfestival 2019 gewonnen. Een historische prestatie waarmee “Arcade” zich, 44 jaar na de winst van Teach-In, mag scharen in de lijst met Songfestival-klassiekers.

Deze overwinning betekent dat Nederland het Eurovisie Songfestival weer mag gaan organiseren. Dit zal een samenwerking zijn tussen NPO, AVROTROS en NOS, die namens de hele publieke omroep – ieder vanuit zijn eigen rol – de organisatie zal oppakken. Het festival is één van de grootste internationale evenementen en biedt geweldige kansen om Nederland wereldwijd op de kaart te zetten. Daarnaast past het uitstekend bij de verbindende rol die de publieke omroep in de samenleving wil spelen, omdat het evenement een groot bereik heeft bij diverse doelgroepen van jong tot oud.

Het Eurovisie Songfestival 2020 moet een visitekaartje worden van Nederlandse creativiteit en media-innovatie. De komende weken zal er achter de schermen hard worden gewerkt om de plannen vorm te geven en een projectorganisatie neer te zetten.

Noot voor redactie
Naar verwachting zal er in juni een eerste persbijeenkomst worden georganiseerd. U wordt hierover t.z.t. nader geïnformeerd.

Laatste persberichten
NPO Radio 5 introduceert De Schijf van NPO Radio 5
Publieke omroep verlengt succesvol Schooltv-project Film in de klas
NPO Campus Radio presenteert de Viral Top 77
NPO Klassiek maakt met Klassieke Top 400 Stembus muzikale reis door Nederland en Duitsland
NPO FunX lanceert YouTube-serie 'Villa Architrackz' met unieke samenwerkingen tussen artiesten
Onderzoek: Nederlanders hebben meest vertrouwen in journalistiek van publieke omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)