LogoPers

NPO, AVROTROS en NOS organiseren Eurovisie Songfestival 2020

For English version click here. 
18 mei 2019

Met 498 punten heeft Duncan Laurence gisteravond in Tel Aviv het Eurovisie Songfestival 2019 gewonnen. Een historische prestatie waarmee “Arcade” zich, 44 jaar na de winst van Teach-In, mag scharen in de lijst met Songfestival-klassiekers.

Deze overwinning betekent dat Nederland het Eurovisie Songfestival weer mag gaan organiseren. Dit zal een samenwerking zijn tussen NPO, AVROTROS en NOS, die namens de hele publieke omroep – ieder vanuit zijn eigen rol – de organisatie zal oppakken. Het festival is één van de grootste internationale evenementen en biedt geweldige kansen om Nederland wereldwijd op de kaart te zetten. Daarnaast past het uitstekend bij de verbindende rol die de publieke omroep in de samenleving wil spelen, omdat het evenement een groot bereik heeft bij diverse doelgroepen van jong tot oud.

Het Eurovisie Songfestival 2020 moet een visitekaartje worden van Nederlandse creativiteit en media-innovatie. De komende weken zal er achter de schermen hard worden gewerkt om de plannen vorm te geven en een projectorganisatie neer te zetten.

Noot voor redactie
Naar verwachting zal er in juni een eerste persbijeenkomst worden georganiseerd. U wordt hierover t.z.t. nader geïnformeerd.

Laatste persberichten
Keep Kalm en kies Klassiek: stem op de Kalm Top 50
De publieke omroep staat ook deze zomer aan
#livegoals: NPO 3FM staat vooraan bij optredens van Olivia Rodrigo, Muse en Oscar and the Wolf
Moedig voorwaarts: een gezamenlijke visie van de NPO en de omroepen
3FM Serious Request komt in actie voor Spieren voor Spieren
Jojanneke Doorn en Jurre Bosman leiden Video en Audio NPO
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)