LogoPers

NPO Best breekt eigen record in mei

 
11 juni 2015

 

De televisiezender NPO Best heeft afgelopen maand met haar Meimaand Seriemaand het kijkrecord voor vorig jaar gebroken. Het bereikcijfer van het themakanaal is uitgekomen op ruim 4,8 miljoen kijkers. Met dit aantal is NPO Best veruit het meest bekeken themakanaal met ruim 2 miljoen kijkers meer dan de nummer twee (crimezender 13th Street) in de lijst van SKO Light (Stichting Kijkonderzoek). NPO Best was in de maand mei ´Zender van de Maand´ bij Ziggo, KPN en nagenoeg alle overige aanbieders van digitale televisie.

 

Eindredacteur Gijs van den Heuvel: “NPO Best heeft afgelopen maand opnieuw laten zien een enorm bereik te kunnen realiseren. Deze cijfers geven aan dat dramaseries uit het rijke archief van de NPO een groot podium verdienen. Het open kanaal heeft ons in staat gesteld om al dat moois aan een miljoenenpubliek te tonen.”

De kijker genoot tijdens de Meimaand Seriemaand van klassiekers als Spangen, De zomer van ’45, Coverstory, Een mens van goede wil, Wet & Waan en Zonder Ernst. Deze series worden in de maand juni geprolongeerd. Het programmapakket bestaat de komende zomer verder uit grote amusementsprogramma’s als Love Letters, De Mini Playbackshow, Sterrenslag, Superfan en De Soundmixshow. Bovendien heeft NPO Best de rechten verworven van de spektakelshow De sterkste man van Nederland. Deze onvergetelijke televisie uit de jaren ’80 en ’90 is vanaf augustus opnieuw te zien.

Laatste persberichten
Pointer Prebunks wint NPO Innovatie Award 2024 voor vernieuwende contentvorm tegen desinformatie
Stemmen voor 26e NPO Radio 2 Top 2000 is gestart
Record luistertijdaandeel voor NPO Radio 5
NPO neemt initiatief voor jongerenraad van de publieke omroep en start met MediaTalks op scholen
Reactie NPO op RCGOG, CvdM en OCW over sociale veiligheid
NPO Talent lanceert platform voor getalenteerde makers voor de Publieke Omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)