LogoPers

NPO Radio 2 houdt koppositie

NPO Radio 2 blijft ook in januari/februari de best beluisterde zender van Nederland met een luistertijdaandeel van 13%. Een flinke groei ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar: toen was het luistertijdaandeel nog 10,5%.
20 maart 2018

Ook NPO Radio 1 maakt in de periode dat RadiOlympia te horen was een sprong voorwaarts en ziet het luistertijdaandeel groeien van 7,5% vorig jaar naar 8,5% nu. NPO Radio 4, dat aan het vernieuwen is, klimt van 2,3% naar 2,5%.

Ook NPO Radio 5 kan terugblikken op een goede periode en groeit van 3,4% naar 3,5%. NPO 3FM daalt van 5% vorig jaar naar 3,4%.

De winst van de verschillende zenders komt ook ten goede van het gezamenlijke luistertijdaandeel van NPO Radio 1 tot en met 5: dat stijgt met bijna 8% van 28,6 % in januari/februari 2017 naar 30,8% nu.

Laatste persberichten
Tom Dumoulin opent NPO Radio 1 Tourcafé in Beeld & Geluid
Dit zijn de hoogst gewaardeerde programma's van de publieke omroep in het tweede kwartaal van 2025
North Sea Jazz: de publieke omroep is erbij
NPO Zapp: al 20 jaar educatief, inspirerend en onafhankelijk
Keep Kalm en kies Klassiek: stem op de Kalm Top 50
De publieke omroep staat ook deze zomer aan
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)