NPO Radio 2 Top 2000 bereikt 11,3 miljoen Nederlanders
Zo wist de 19e uitzending van de Top 2000 meer vrouwen aan zich te binden dan in 2016, waardoor in 2017 ongeveer evenveel vrouwen als mannen zijn bereikt.
Ook in leeftijdsgroep 35-54 jaar is het totale bereik van de Top 2000 (radio, tv, online en social media) ten opzichte van 2016 gestegen, met 8%. Luisteraars tussen de 35 en 54 jaar koppelen de Top 2000 vooral aan begrippen als ’liefde voor muziek’, ’authentiek’ en ’verbindt de samenleving’.
Het totale bereik van de Top 2000 steeg van 10,5 miljoen mensen in 2016 naar 11,3 miljoen afgelopen jaar.
Zendermanager Jan-Willem van Engelen van NPO Radio 2 is blij met deze cijfers. ”Goed om te zien dat ons publiek is gegroeid. De Top 2000 is echt van en voor iedereen. Een mooier compliment kan een publieke radiozender zich eigenlijk niet wensen.”
Bron: RadioCall in opdracht van NPO