LogoPers

NPO Radio 2 Top 2000 bereikt 11,3 miljoen Nederlanders

Editie 2017 van de Top 2000 van NPO Radio 2 is door 76% van de Nederlandse bevolking (10 jaar en ouder) gevolgd via radio, tv, online en social media. De ’lijst der lijsten’ bereikt hiermee een zeer breed publiek.
18 januari 2018

Zo wist de 19e uitzending van de Top 2000 meer vrouwen aan zich te binden dan in 2016, waardoor in 2017 ongeveer evenveel vrouwen als mannen zijn bereikt.

Ook in leeftijdsgroep 35-54 jaar is het totale bereik van de Top 2000 (radio, tv, online en social media) ten opzichte van 2016 gestegen, met 8%. Luisteraars tussen de 35 en 54 jaar koppelen de Top 2000 vooral aan begrippen als ’liefde voor muziek’, ’authentiek’ en ’verbindt de samenleving’.

Het totale bereik van de Top 2000 steeg van 10,5 miljoen mensen in 2016 naar 11,3 miljoen afgelopen jaar.

Zendermanager Jan-Willem van Engelen van NPO Radio 2 is blij met deze cijfers. ”Goed om te zien dat ons publiek is gegroeid. De Top 2000 is echt van en voor iedereen. Een mooier compliment kan een publieke radiozender zich eigenlijk niet wensen.

Bron: RadioCall in opdracht van NPO

Laatste persberichten
Gouden RadioRing opnieuw naar Jan-Willem Start Op!
Sixties krijgen extra gouden randje tijdens Evergreen Week van de Jaren 60
Vlogmania favoriete Zapp Programma 2025
Britt Dekker en Ron Boszhard winnen Zapp Award ‘Favoriete Zapp duo’
Vooruitblik op 2025: samen sterk voor een betrouwbare Publieke Omroep
Deze programma's van de publieke omroep zijn in 2024 het hoogst gewaardeerd
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)