LogoPers

NPO start test met narrowcasting

Samen met een aantal omroepen start de NPO met een proeftraject voor narrowcasting. Op het Stadhuisplein in Lelystad staat een groot scherm waar iedere werkdag een selectie korte programma's van publieke omroep op straat wordt aangeboden.
12 maart 2010

Het streetcasten gebeurt nu alleen nog in Lelystad, maar ook online kan je op verschillende sites als bijvoorbeeld Testlab bundels met korte programma’s en fragmenten gaan tegenkomen. Op de mobiele site van Uitzending Gemist (niet in de iPhone app), vind je een nieuw tabblad met Shorts.

Onder de naam NL Shorts kan je op deze drie plekken dagelijks een bundel van maximaal 12 minuten met fragmenten en hele korte programma’s bekijken.Welke programma’s kan je verwachten? Een selectie uit de NPS Micromovies, diverse clips van 101 TV, AVRO’s Opium, De vloer op van Human, RVU’s Wisebits, EO Nederland zingt, fragmenten uit Xnoizz en Jong (EO), YouTube-uploads van Uitzending Gemist en natuurlijk fragmenten uit het gehele aanbod van Uitzending Gemist. De test zal een maand duren. Na deze periode wordt het effect van narrowcasting getoetst met een onderzoek. Zijn de resultaten positief dan kan krijgt het project een vervolg. Vanaf dat moment is het ook mogelijk dat andere omroepen zich aansluiten bij dit project.

Laatste persberichten
NPO Radio 1 verandert in RadiOlympia
Audiodescriptie EK voetbal positief ontvangen
NPO Radio 2 en NPO Radio 5 in teken van 4Daagse
Dit zijn de hoogst gewaardeerde programma's van de publieke omroep in het tweede kwartaal van 2024
Regietalent gezocht voor politiedramaserie op NPO 3
NPO 3FM maakt nieuw talent bekend: Lenny Monsou
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)