NPO start wervingscampagne voor Tech-team
Met deze slogan probeert NPO de komende maanden een groot aantal Tech-specialisten in huis te halen.

Specifiek gaat het om de uitbreiding van het Front-end Cluster, het team dat verantwoordelijk is voor de bouw en uiterlijke verschijning van websites en apps. Die uitbreiding is hard nodig om de upgrade van NPO Start en andere online en on demand ambities van NPO te realiseren. Voor de campagne is een speciale landingspagina ontwikkeld met filmpjes waarin diverse medewerkers over hun werk bij NPO vertellen. Centraal daarin staan de mogelijkheden die je bij NPO hebt om jezelf te ontwikkelen en om te bouwen aan producten die impact hebben op de maatschappij.
Games
"In de slogan ‘Level up your skills’ zit een directe verwijzing naar de levels in games", licht Cluster Lead Rogier Peetoom toe. “Webdevelopers zijn over het algemeen fervente gamers. Die zien meteen het verband tussen het uplevelen van je vaardigheden en het beter worden in je werk. En hoe meer progressie je boekt in je hobbies, hoe beter je in je vel zit. Daarmee gaat het ook in je werk beter.”
Awareness
De campagne heeft een looptijd van drie maanden en bestaat uit twee fases. Eerst wordt zogenoemde ‘awareness’ gecreëerd, om NPO bij de doelgroep onder de aandacht te brengen. Daarna volgt de conversiefase, die kandidaten daadwerkelijk moet aanzetten om te solliciteren.
De campagne vindt volledig online plaats, onder andere via Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube. Ook de kanalen van Google (Display & Ads), Tweakers, Indeed en specifieke jobboards worden ingezet om de doelgroep te bereiken.
Landingspagina
De landingspagina NPO Front-end Services is te vinden op de site Werkenbijnpo.