LogoPers

Programma’s Nederlandse Publieke omroep vindbaar onder één naam: NPO

De programma's van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) zullen straks te vinden zijn onder de naam NPO. Nu hebben de tv-netten, radiozenders en websites nog een eigen naam.
12 maart 2013

Met één sterke naam op radio, tv en internet wil de NPO online beter tegenwicht kunnen bieden aan internationale mediamerken als Youtube, Google en Apple. “Die slag dreigen we nu te verliezen,” aldus Henk Hagoort, bestuursvoorzitter van de NPO.

De programma's van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) zullen straks te vinden zijn onder de naam NPO. Nu hebben de tv-netten, radiozenders en websites nog een eigen naam. Met één sterke naam op radio, tv en internet wil de NPO online beter tegenwicht kunnen bieden aan internationale mediamerken als Youtube, Google en Apple. “Die slag dreigen we nu te verliezen,” aldus Henk Hagoort, bestuursvoorzitter van de NPO.

“Voor de kijker en luisteraar wordt het duidelijker. De link tussen Nederland 1 en Uitzending Gemist wordt nu onvoldoende gelegd. Als je straks een programma op NPO 1 gemist hebt, kijk je dat terug op NPO.nl of de NPO-app op je tablet.”

“NPO staat voor wat wij zijn: Nederlands en voor het publiek”, aldus Hagoort. “De naam NPO wordt bijna altijd gebruikt als het over de publieke omroep gaat. Het is daarom logisch om die afkorting te gebruiken. Voor het publiek is straks beter herkenbaar welke programma's door de publieke omroepen zijn gemaakt."

De bekende ruitvorm en bijbehorende kleuren blijven gehandhaafd. Ook de individuele omroeplogo's blijven in de toekomst zichtbaar. Wanneer de wijziging zichtbaar wordt, is nog niet bekend.

Laatste persberichten
NPO Luister Podcast Pitch keert terug na succesvolle eerste editie
Dit zijn de genomineerden voor de Zapp Awards 2025
3FM Serious Request bereikt en raakt vrijwel half Nederland via radio, televisie, on demand en social media
Stembussen geopend voor NPO Zapp Awards 2025
NPO Radio 2 Top 2000 spectaculair gestart met vernieuwde openingsshow
3FM Serious Request haalt met Glazen Huis €11.513.485,- op voor Metakids
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)