LogoPers

Radio 2 en 3FM marktleiders in doelgroep

Radio 2 en 3FM zijn momenteel marktleider in hun doelgroep. Met een luistertijdaandeel van 20,6 procent is 3FM marktleider in de doelgroep (15-34 jaar). Vorig jaar in dezelfde periode (mei/juni) haalde 3FM in deze doelgroep nog een aandeel van 17,7 procent. Ook Radio 2 is marktleider in zijn doelgroep (35-54 jaar) met een aandeel van 13,0 procent. Het aandeel voor Radio 2 stond een jaar geleden nog op 10,5 procent. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde cijfers van het Continu Luisteronderzoek verzorgd door Intomart GfK in opdracht van het RAB (Radio Advies Bureau).
23 juli 2009

Het luistertijdaandeel (10+ jaar) van publieke popzender 3FM groeit spectaculair. 3FM scoort deze maand 0,6 procent hoger dan bij de vorige meting en komt uit op een aandeel van 8,9 procent. Dat is het hoogste aandeel sinds de zomer van 2003. Ook Radio 2 haalt een hoog aandeel van 10,4 procent, een volle procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar (mei/juni).

Landelijke publieke radio houdt winst vast
De winst die 3FM boekt, zorgt wederom voor een stijging van het luistertijdaandeel van de landelijke publieke radiozenders. Het totale aandeel komt op 30,4 procent, een groei van 1,9 procent ten opzichte van de dezelfde periode vorig jaar (mei/juni), toen het aandeel uitkwam op 28,5 procent.

Laatste persberichten
NPO Radio 5 introduceert De Schijf van NPO Radio 5
Publieke omroep verlengt succesvol Schooltv-project Film in de klas
NPO Campus Radio presenteert de Viral Top 77
NPO Klassiek maakt met Klassieke Top 400 Stembus muzikale reis door Nederland en Duitsland
NPO FunX lanceert YouTube-serie 'Villa Architrackz' met unieke samenwerkingen tussen artiesten
Onderzoek: Nederlanders hebben meest vertrouwen in journalistiek van publieke omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)