Ruim 83 miljoen euro opgehaald voor hulp aan slachtoffers aardbeving

Op verzoek van de SHO hebben vele publieke en commerciële radio- en tv-stations vandaag alles in het teken gesteld van één ding: geld ophalen voor het door een aardbeving getroffen Haïti. Het Nederlandse publiek en bedrijfsleven hebben daar massaal op gereageerd. De nationale actiedag breidde zich de afgelopen dagen steeds verder uit. Bijna alle landelijk opererende publieke en commerciële radio- en televisiezenders sloten zich bij de actie aan. Zo’n 360 bekende Nederlanders droegen vandaag hun steentje bij.
Farah Karimi, voorzitter van de SHO: “We zijn ontzettend blij en willen iedereen bedanken die geld heeft gegeven of op een andere manier heeft bijgedragen aan dit mooie resultaat. Hieruit blijkt een groot vertrouwen in ons werk.Het was bijzonder om te zien hoe iedereen tijd vrijmaakte en zich belangeloos inzette voor deze dag. Dat de omroepen en de producent dit in zo’n kort tijdbestek hebben kunnen organiseren, is een fantastische prestatie. De samenwerking met en tussen de verschillende omroepen was uniek en verliep buitengewoon goed. De deelnemende organisaties van de SHO zullen het geld goed besteden, zodat we de bevolking van Haïti weer hoop en perspectief bieden. Daar zullen we iedereen uiteraard over informeren de komende jaren.”