Stemweek Top 2000 maandag van start
Tijdens de Stemweek speelt presentator Jan-Willem Roodbeen in zijn programma Roodshow dagelijks de Top 2000 Tombola. Luisteraars kunnen via www.radio2.nl hun muziekbingokaart uitprinten en gedraaide songs afstrepen.
In de nacht van donderdag 25 op vrijdag 26 november loodsen Stefan Stasse en Jan-Willem Roodbeen in de Nacht van de Zwevende Kiezer de luisteraars met tips van andere luisteraars, bijna vergeten kanshebbers en steekhoudende adviezen naar een persoonlijke muzikale stemlijst.
Tijdens de Top 2000 Stemfinaledag, op vrijdag 26 november van 6.00 tot 24.00 uur, ontvangt Radio 2 artiesten, sporters, politici en andere bekenden die hun verkiezingsprogramma presenteren: nummers uit de Radio 2 Top 2000 waar zij op stemmen.
In de laatste uren van het stemmen op de Top 2000, presenteert de NTR op vrijdag 26 november op Nederland 3 de Top 2000 Quiz. Hierin ontvangen Matthijs van Nieuwkerk en Leo Blokhuis in het Top 2000 Café drie teams: Huub Stapel en Miss Montreal, Dolf Jansen en Lucky Fonz III, Loretta Schrijver en Dennis van Leeuwen (Kane).
In overzicht:
· Radio 2 Top 2000 Stemweek, maandag 22 november 6.00 uur tot en met vrijdag 26 november 24.00 uur – Radio 2
· Nacht van de Zwevende Kiezer, donderdag 25 op vrijdag 26 november, 23.00 tot 6.00 uur – Radio 2
· Top 2000 Stemfinaledag, vrijdag 26 november, 6.00 tot 24.00 uur – Radio 2
· Top 2000 Quiz, vrijdag 26 november, 20.25 uur - NTR Nederland 3
Radio 2 Top 2000
De Top 2000 wordt uitgezonden van 25 december 12.00 ‘s middag tot en met 31 december 24.00 uur op Radio 2. De lijst wordt samengesteld door de luisteraars. De NTR maakt op Nederland 3 elf TV programma’s rondom de Top 2000: zoals De Top 2000 Quiz en Top 2000 a gogo. Op Oudejaarsavond staat Nederland 3 in het teken van de Top 2000 en wordt o.a. de Beste Top 2000 Cover bekend gemaakt. De website www.radio2.nl is in de periode vooraf en tijdens de Top 2000 de backbone van het radio-evenement. Sinds de millenniumeditie in 1999 is de Radio 2 Top 2000 uitgegroeid tot een 'sentimental journey' waaraan miljoenen mensen plezier beleven via radio, televisie en internet. De Top 2000 trok in 2009 via radio, televisie en internet 10,5 miljoen mensen. Dat is zo’n 75% van de Nederlandse bevolking van tien jaar en ouder. Hiermee brak het crossmediale evenement van de publieke omroep opnieuw een record.