Stephan Alspeer genremanager Amusement en Cultuur bij NPO
Stephan Alspeer
Frans Klein, directeur Video NPO: “NPO Video is de manier van programmeren aan het vernieuwen en ik ben blij dat we ons team kunnen verrijken met het talent en de kennis van Stephan. Hij heeft een groot hart voor de kunst- en cultuurwereld en bruist van de originele ideeën om ons aanbod verder te innoveren.”
“Ik heb mijn werk altijd opgedeeld in twee stukken: persoonlijke inspiratie en commerciële opdrachten”, aldus Stephan Alspeer. “Dat eerste vind ik in de kunstensector en ik geef advies binnen verschillende raden. Ook heb ik een aantal jaren geleden de stichting IncludeNow opgericht, die zich inzet voor een nieuwe en diverse generatie van makers in media en reclame. Ik ben altijd op zoek naar mensen die hun aansprekende verhaal willen vertellen en dat kan bij uitstek op de platforms van NPO: lineair, online en on demand. Ik sta open voor nieuwe geluiden en oorspronkelijke talenten in de wereld van cultuur en amusement.”
Stephan Alspeer werkt sinds oktober 2020 als media- en innovatiestrateeg voor NPO Marketing en Communicatie. Daarvoor adviseerde hij vanuit zijn eigen bedrijf als strateeg tal van partijen in de mediawereld en daarbuiten, zoals DPG, SBS en Unilever, met name bij het bereiken van nieuwe doelgroepen. Alspeer is onderscheiden met verschillende awards op het gebied van marketing en reclame.
In totaal telt NPO zes genremanagers. Naast Alspeer en - tot 1 januari - Van Leen (Amusement en Cultuur) zijn dit Caro van der Heide (Documentaire en Human Interest), Annemiek Spronk (Kennis & Educatie en Levensbeschouwing), Gijs van Beuzekom (Journalistiek en Sport), Robert Fortuijn (Kinderen), Hans Schwarz a.i. (Fictie). Meer informatie over de genres is hier te vinden.