LogoPers

Stichting Kijkonderzoek (SKO): acties om kijkonderzoek te beïnvloeden zijn dagelijks te corrigeren

Website Geenstijl beweert invloed te hebben over kijkcijferkastjes van SKO (Stichting Kijkonderzoek). GeenStijl zegt daarmee te willen aantonen dat de systematiek van het kijkcijferonderzoek niet zou deugen. In een reactie laat SKO weten dat ze voldoende kwaliteitscontroles ingebouwd hebben in alle dagelijkse procedures binnen het kijkonderzoek om onregelmatigheden nu en in de toekomst tegen te gaan en de kwaliteit van panel op peil te houden.
5 maart 2009

Daarnaast doet SKO met regelmaat grootschalig kwaliteitsonderzoek, waaruit onlangs wederom bleek dat minimaal 95% van de deelnemers op een correcte wijze handelt. De stichting geeft daarbij aan dat ze volledig vertrouwen hebben in de kwaliteit van deelname van paneldeelnemers.

Over SKO
SKO is de Joint Industry Commity van de Nederlandse televisie-expoitanten (SPOT), de NPO, Adverteerders (BVA) en Mediabureaus (PMA). En beheert namens deze partijen het enige nationale kijkonderzoek waarin het kijkgedrag van de Nederlandse bevolking wordt gemeten. Doel van de Stichting is het vestigen en handhaven van een betrouwbaar en valide kijkonderzoek dat transparant en objectief het kijkgedrag in Nederlandse huishoudens vaststelt.

Laatste persberichten
Wie bestijgt de troon van De Koninklijke 500?
Sociale partners publieke omroep bereiken resultaat voor nieuwe cao en sociale regeling
Een week vol passie bij NPO Klassiek
Van studio naar festivalweide: luisteraars maken tijdens 3FM Festivalweek kans op festivalkaarten
NPO FunX Awards: eerste namen line-up bekend
Reactie NPO en College van Omroepen op de hervormingsplannen voor de publieke omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)