Uitzending Gemist lanceert Hyves-gadget
Programma’s van Nederland 1, 2 en 3 zijn kort na uitzending in de gadget te bekijken. Je kunt deze programma’s aan je Hyves-vrienden tippen en je kunt je favoriete afleveringen en series bewaren. Je stelt met de gadget een eigen programma-aanbod samen en krijgt op basis van wat je kijkt een persoonlijk, op maat gemaakt kijkadvies.
Door aanwezig te zijn op het Nederlandse online vriendennetwerk wil de NPO beter aansluiten bij een jongere doelgroep. Ook hoopt ze meer inzicht te krijgen in het gesprek dat rondom haar programma’s plaatsvindt.
William Valkenburg, directeur internetcoördinatie bij de NPO: "Op netwerken als Twitter en Hyves wordt veel gesproken over de programma’s van de publieke omroep. Door onze programma's aan te bieden op plekken waar mensen actief zijn, krijgen we een enorme rijkdom aan informatie. Wat kijkt men in de Randstad ten opzichte van het platteland? Dat is voor de publieke omroep erg interessant".
Later dit jaar volgt een gadget voor Facebook en eventueel iGoogle.
De gadget is ontwikkeld door Open&Sociaal en Phusion in samenwerking met de NPO. Deze eerste versie wordt mede op basis van gebruikerservaring doorontwikkeld.
Klik hier voor de filmopname van de lancering en hier voor links naar recente publicaties rondom de Uitzending Gemist-gadget.